5 nowości w SEO, które warto przetestować
Zwiększenie znaczenia szybkości ładowania strony, zmiany w meta description i więcej danych w Search Console – to tylko trzy z wielu zmian, jakie możemy zaobserwować w świecie SEO. Google utrzymuje, że wprowadza drobne zmiany w swoich algorytmach nawet 3 razy dziennie. Na co więc zwrócić uwagę, by dopasować się do nowości?
Zwiększenie liczby znaków w meta description
To jeden z tych elementów, na którym możemy obserwować najwięcej prac Google’a. Nowe zmiany oznaczają zwiększenie ilości znaków do 320, chociaż nie wszystkie strony będą mogły z tego korzystać. Czy musimy zacząć przeglądać wszystkie podstrony i edytować ich description? Niekoniecznie. Zamiast wrzucać w opis strony przypadkową treść, wykorzystajmy tę przestrzeń do wyróżnienia się na tle konkurencji.
Niestandardowe grupy odbiorców
Środowisko AdWords nieczęsto jest świadkiem zmian, tym razem jednak użytkownicy mogli zaobserwować już pod koniec roku pojawienie się niestandardowych odbiorców.
Co to oznacza dla marketerów? Mamy możliwość dodawania szerszego zakresu szczegółowości podczas ustalania sieci reklamowej – z wykorzystaniem segmentów na podstawie tematów i słów kluczowych. Reklamodawcy mogą opierać się na wybranych przez siebie tematach oraz adresach URL, które odwiedzają użytkownicy albo oprzeć się na zautomatyzowanych opcjach.
SERP
Strony z rezultatami Google (Search Engine Results Pages) przeżywają gruntowne i widoczne dla wszystkich użytkowników zmiany. Możemy już nie tylko zaobserwować pojawiające się podobne produkty, posty przy wizytówkach firm czy ogłoszenia rekrutacyjne dostępne w USA, ale także mobile badges, bezpośrednią rezerwację wizyt czy usług i podgląd filmików czy oceny filmów, wydarzeń a także ankiety. Na deser – mniejsza widoczność oznaczeń reklamowych oraz mapy, wiadomości i bezpośrednie odpowiedzi zaraz po wpisaniu wyszukiwanego hasła.
Jak to wykorzystać? Zadbajmy o optymalizację danych strukturalnych, czyli umieszczanie na stronie www znaczników, które określać będą, jakiego rodzaju jest dana treść. Na tej podstawie SERP może wyświetlić naszą informację w zaprojektowanym miejscu, np. z oznaczeniem przepisu czy recenzji.
Rozwój wyszukiwania głosowego
Google bardzo poważnie bierze prognozy związane ze zwiększeniem znaczenia wyszukiwania głosowego. Jeśli chcemy dopasować się do tej opcji wyszukiwalności, warto na stronie www dostarczyć w treściach odpowiedzi na pytania rodzaju: „gdzie, jak, kiedy, kto” oraz zoptymalizować stronę pod kątem fraz długiego ogona (long tail).
Filmy w Google Moja Firma
Ta zmiana ucieszy tych, którzy chcą wyrwać się konkurencji i pokazać klientom coś więcej. W Google Moja Firma możemy dodać film do 30 sekund. Filmy mogą przesyłać właściciele firm oraz klienci – nagrania będą dostępne pod odpowiednimi zakładkami.
Google nie śpi – nie możemy spać więc i my. Sukces w wynikach wyszukiwania możemy wywalczyć jedynie ciągłą i przemyślaną strategią. Polecamy artykuł o 3 sposobach na zwiększenie sprzedaży w sklepie lub przegląd trendów na 2018 rok.
Polecamy także zapoznać się z zagranicznymi wzmiankami na temat nowości w wynikach wyszukiwania:
https://searchenginewatch.com/2018/01/18/10-google-updates-you-may-have-missed/
https://moz.com/blog/rank-in-2018-seo-checklist
https://www.wix.com/blog/2017/12/seo-trends-2018-rank-higher-on-google/
https://searchengineland.com/googles-new-custom-intent-audiences-287556
Dobrej lektury!