Jakie zmiany w cyfrowym świecie przynosi Brexit?

Od momentu, kiedy w 2016 r. potwierdzono wyniki referendum o wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej, cały kraj czekał na ten dzień z mieszanką grozy i ekscytacji. Przez długi czas nie było wiadomo, czego się spodziewać. Jednak teraz, kiedy dzień Brexitu jest na horyzoncie, wiemy już o wiele więcej. Poniżej przedstawiamy informacje na temat tego rychłego przejścia, podając przy tym pomocną dłoń wszystkim przedsiębiorcom.

Czymże jest domena?

Największy niepokój wśród przedsiębiorców wywołuje na pewno kwestia domen .eu. Część firm brytyjskich korzysta z adresów właśnie w tej domenie, dlatego też Brexit nie przejdzie w ich przypadku bez echa. Jeśli będąc przedsiębiorcą korzystającym z tej domeny i zawczasu nie podejmiesz odpowiednich przygotowań, możesz się spodziewać poważnych konsekwencji. Pozycjonowanie w Wielkiej Brytanii w przypadku firm o lokalnym zasięgu warto przejść na domenę ccTLD typu .co.uk lub uk.

Wynika to z tego, że domena .eu jest jedną z nielicznych domen na świecie, które posiadają bezpośrednie relacje polityczne. Wszystkie adresy w tej domenie są regulowane przez US, co wynika z porozumienia pomiędzy UE i ICANN. Dlatego też po wyjściu Wielkiej Brytanii z UE, brytyjskie firmy nie będą mogły już korzystać z tej domeny. Nie da się ukryć, że może to mieć ogromne konsekwencje dla Twojego biznesu.

Co się stanie?

Szczegóły wciąż nie są do końca znane. Nie wiadomo, czy zmiana nastąpi po jakimś okresie przejściowym, czy firmy będą miały 48 godzin po Brexicie na przeniesienie strony na inną domenę. Jeśli nie przygotujesz się na to w żaden sposób, to osoby odwiedzające Twój adres zwyczajnie nie trafią na Twoją stronę, w wyniku czego staniesz się po prostu niewidzialny w internecie. Skutki tego mogą być fatalne. Podobnie ma się rzecz przy mailach z końcówką .eu, ponieważ korzystają one z tego samego serwera DNS, czyli po 31 marca prawdopodobnie po prostu przestaną działać. Warto tu jednak uściślić jedną rzecz – choć szczegóły procesu jeszcze nie są pewne a efekty mogą się opóźnić w zależności od strony, brytyjskie firmy definitywnie stracą dostęp do domeny .eu.

Mniej pewne jest to, jaki wpływ będzie to miało na rankingi wyszukiwania Google, ponieważ wciąż nie podano pełnej informacji o tym, czy osoby, których dotyczy ta zmiana otrzymają jakąkolwiek pomoc, dzięki której skutki Brexitu na ich ruchu zostaną zmniejszone. Jedyny obecnie znany sposób na to, by jakkolwiek temu zapobiec, jet po prostu przygotowanie się na zmianę domeny zawczasu, stopniowo wprowadzając zmiany, dzięki którym mocno nie odczujemy skutków w wynikach wyszukiwania.

Pozostaje jeszcze problem połączenia – niezależnie od tego, czy mowa o usługach online, które korzystają z twojego maila jako login, certyfikatach bezpieczeństwa, czy aplikacje biurowe oparte na chmurze, wszystko może zostać utrudnione, lub nawet stać się całkowicie niemożliwe, jeśli nastąpią zmiany, na które nie jesteśmy przygotowani.

Co można zrobić?

Choć wszystkie te zmiany mogą wydawać się przerażające, Twoja firma wciąż może wyjść z tego wszystkiego bez szwanku, jeśli odpowiednio wcześnie zareagujesz. Najlepiej jest zwyczajnie zasięgnąć pomocy ekspertów. Neadoo oferuje cały szereg rozwiązań online dla wszelkiego rodzaju firm. Posiadamy dogłębną wiedzę na temat rynku brytyjskiego, znamy całą sytuację od podszewki, dzięki czemu możemy Ci zapewnić najbardziej bezproblemowe przejście ze starej domeny na nową, jakie możesz sobie wyobrazić. Musisz jedynie wybrać nową domenę, a my pomożemy Ci z planowaniem i wdrażaniem nowej strategii.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Skontaktuj się z nami już dziś i bądź gotowy na nadchodzące zmiany! Podczas rozmowy przez Skype, nasz ekspert chętnie omówi z Tobą szczegóły zmiany domeny. Nie trać ani chwili – przygotuj się na Brexit już dziś!

Zarezerwuj darmową konsultację

Neadoo Digital

Neadoo Digital

Neadoo Digital to dynamiczna i innowacyjna agencja marketingowa, która przede wszystkim specjalizuje się w pozycjonowaniu stron internetowych oraz prowadzeniu skutecznych kampanii reklamowych w Google Ads. Z pasją tworzymy efektywne strategie SEO, które odpowiadają na unikalne potrzeby naszych klientów. Naszym głównym celem jest pomagać firmom, niezależnie od ich wielkości, osiągnąć sukces na arenie cyfrowej, zwiększając ich widoczność i generując wartościowy ruch na ich stronach internetowych.