Działania szerokie, jak Twoja oferta

Często spotykanym problemem z jakim borykają się właściciele sklepów internetowych, korzystający z usług firm Pozycjonerskich, jest wybiórczość. Czyli, cała optymalizacja ukierunkowana jest tylko i wyłącznie pod kątem garstki produktów, często z całkowitym pominięciem pozostałych elementów oferty. Obecnie SEO jest zbyt wymagające, by móc się ograniczać tylko i wyłącznie do tego typu działań. Ponadto wybiórcze traktowanie w pozycjonowaniu sklepu może również wpływać na jego reputację oraz zaniżać sprzedaż.

 

Czym wyróżnia się oferta pozycjonowania Neadoo Digital?

Pozycjonując sklepy internetowe naszych klientów działamy globalnie, nie skupiając się tylko i wyłącznie na wybranych działach czy produktach. Szczególną uwagę przywiązujemy do doradztwa – wraz z klientem staramy się wybrać rozwiązania, które w największym stopniu przyczynią się do rozwoju jego biznesu.

Jak wygląda pozycjonowanie sklepów internetowych?

Wyjaśniamy krok po kroku jak wygląda współpraca w kwestii promocji sklepów internetowych

01

Ustalenie celów marketingowych i zakresu promocji

Kluczowym elementem, na który kładziemy szczególny nacisk przy wyznaczaniu celów oraz zakresu promocji to poznanie biznesu klienta. Dzięki temu otrzymujemy szczegółowe informacje: na sprzedaży których produktów klientowi zależy najbardziej oraz jak zaplanować działania aby dostosować się do sezonowości w jego branży. Na tym etapie zapadają również decyzje o wsparciu procesu pozycjonowania poprzez inne kampanie np. Adwords lub Social Media.

02

Wykonanie analizy sklepu internetowego

Pierwsza analiza jest bardzo szczegółowa, ponieważ obejmuje ona szereg elementów ściśle technicznych (on-page) takich jak: meta tagi, treści, obrazy, funkcjonowanie silnika pod kątem przyjaznych adresów, filtrowania/sortowania produktów itp. Analizowane są także elementy zewnętrzne (off-page) takie jak: obecność w Social Media, optymalizacja wizytówki Google Moja Firma a także analiza profilu linków prowadzących do domeny.

03

Wykonanie analizy konkurencji

Istotnym krokiem jest także szczegółowa analiza konkurencji, pozwalająca określić jak klient wypada na tle konkurencji pod kątem rozpoznawalności marki, wielkości oferty a także ilości treści lub innych elementów dodających wartości stronie. Do wykonania analizy wspomagamy się narzędziami zewnętrznymi takimi jak SemRush, Ahrefs czy MajesticSEO.

04

Kompleksowa optymalizacja on site oraz przemyślany Link Building

Pierwszym etapem, który jest przez nas realizowany to optymalizacja kluczowych podstron w serwisie, czyli strony głównej oraz głównych kategorii produktowych w takie elementy jak: sekcja head, nagłówki oraz treści. Weryfikowane są również błędy silnika pod kątem duplikatów treści, oraz przyjaznych adresów URL. Po tych czynnościach pozyskiwane są pierwsze odnośniki do strony klienta. Następnie prowadzone są działania pod kątem optymalizacji tak zwanego długiego ogona i obejmują one optymalizacje stron produktowych, linkowania wewnętrznego, bloga a także wielu innych elementów, które raportowane są na początku kolejnego miesiąca.

05

Kontrola i analiza efektów

Przez cały okres trwania umowy prowadzony będzie dla sklepu monitoring pozycji słów kluczowych, monitoring ruchu w serwisie z analizą konwersji a także dodatkowe monitorowanie i analizy pod kątem UX np. mapy kliknięć. W procesie pozycjonowania ważne jest aby serwis pracował bez większych przerw, dlatego monitorujemy również jego ciągłość działania a także możliwość zainfekowania szkodliwym oprogramowaniem.

Przykład efektywności naszych działań

Poniżej prezentujemy Case Study jednego z naszych klientów, który podjął z nami współpracę. Sunlux Limited specjalizuje się w produkcji i sprzedaży różnego rodzaju okien oraz drzwi.

1

Analiza i plan działań

Wstępna analiza wykazała konieczność zmiany domeny, ponieważ historia profilu linkowego była na tyle niekorzystna, że ryzykowne było podjęcie działań z zakresu pozycjonowania. Zasugerowana została również zmiana silnika sklepowego na bardziej przyjazny, z większymi możliwościami edycji.

01/01/2015

2

Cele i zakres promocji

Podstawowym celem było zwiększenie rozpoznawalności marki oraz wzrost ruchu w serwisie, który docelowo miał przełożyć się na konwersję. Z racji na rozpoczęcie działań na świeżej domenie, prowadzona była także kampania w Google Adwords. Przykładowe słowa, które promowane były w ramach usługi SEO:
cheap roof windows, wooden roof windows, wooden loft ladder, small roof windows, roof windows

01/01/2015

3

Optymalizacja i link building

Pełna optymalizacja serwisu oraz dostarczenie wartościowych odnośników do serwisu przełożyło się na znaczny wzrost ruchu po ok 4 miesiącach od rozpoczęcia działań.

01/03/2015

4

Pierwsze efekty

Wykres pokazujący wzrost liczby użytkowników w serwisie w skali miesięcznej.

Pozycje słów kluczowych pod koniec roku 2015 i 2016

Tabela fraz

Słowo kluczowe2015/01/012015/12/102016/12/10
buy velux windows>10079
cheap roof windows>10021
fakro loft ladders>100714
fakro roof windows>100710
fakro sun tunnel>1001211
flat roof skylight>1001513
flat roof skylight windows>1001110
flat roof skylights>100119
flat roof window>100108
flat roof windows>100107
loft ladder uk>1002518
loft windows>10095
pvc roof windows>10053
roof windows>100107
skylight window>100116
skylight windows>100117
skylights for flat roofs>1001410
small roof windows>10082
sun tunnels uk>1002517
timber loft ladder>1001510
velux roof windows>100159
wooden loft ladder>100105
wooden loft ladders with handrail>100207
wooden roof windows>100161

5

Przebudowa serwisu

Wykonana została ponowna optymalizacja, linkbuilding oraz modyfikacja słów kluczowych

01/12/2016

6

Efekt końcowy

Obecnie klient jest jednym z bardziej rozpoznawalnych producentów okien w Wielkiej Brytanii, jednak nie zwalniamy tępa i od stycznia pracujemy na zmodernizowanym serwisie aby osiągnąć jeszcze lepszy ruch pod kątem nadchodzących zmian – mobile first or speedup update.

Zobacz nasze Case Study

Jakie platformy pozycjonujemy?

Nie ma z pewnością platformy, której nie da się chociaż w pewnym stopniu pozycjonować. Istnieją jednak silniki, w których wyspecjalizowaliśmy swoje działania.

  • Jeden z najpopularniejszych silników sklepowych w Wielkiej Brytanii oraz Polsce. Darmowy otwarty kod pozwala na wiele niestandardowych modyfikacji. Duże doświadczenie pracy z silnikiem pozwoliło nam opracować gotowe elementy z zakresu optymalizacji kodu źródłowego.
  • Intuicyjny i lekki dodatek do popularnego systemu blogowego WordPress. Często wykorzystywany do zarządzania mniejszymi sklepami lub produktami konfiguracyjnymi. Otwarty kod pozwala również na wiele niestandardowych modyfikacji pod kątem pozycjonowania.
  • Jedno z bardziej popularnych, płatnych rozwiązań na rynku brytyjskim, działające w chmurze. Pomimo braku dostępu do plików, zaawansowany panel zarządzania pozwala na wprowadzenie wielu zmian w serwisie. W ostateczności wykonywane są wytyczne optymalizacyjne do supportu.

Pozycjonowanie sklepów internetowych FAQ

  • 1. Czy silnik sklepu ma znaczenie w procesie pozycjonowania?

    Obecnie na rynku występuje wiele rozwiązań e-commerce, zarówno darmowych jak i płatnych, i dla każdego z tych sklepów istnieje możliwość realizacji procesu pozycjonowania. Jeśli chodzi o sam proces - bez problemu znajdziemy kilka rozwiązań, które są bardziej SEO-friendly, a ich pełna optymalizacja będzie możliwa bez ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z realizacją wytycznych optymalizacyjnych.

    Dlatego wybór silnika sklepu warto skonsultować ze specjalistą SEO, szczególnie jeśli zależy nam na szybszym osiągnięciu wyników oraz braku konieczności poniesienia dodatkowych kosztów związanych np. z realizacją wytycznych optymalizacyjnych przez autorów silnika sklepu. Warto wybrać rozwiązanie z otwartym kodem (open-source) lub takie, które daje możliwość samodzielnej edycji plików silnika.

    Poniżej lista elementów, której weryfikacja przy wyborze silnika pomoże Ci ograniczyć koszty optymalizacji:
    1. dostęp do kluczowych znaczników html z poziomu panelu zarządzania: meta title, meta description, meta robots oraz generowanie tych wartości w sposób automatyczny,
    2. automatyczne przekierowania adresów URL lub możliwość ich ręcznego wdrożenia - szczególnie ważne w przypadku zmiany silnika sklepu,
    3. możliwość wdrażania opisów kategorii,
    4. dostęp do plików silnika (sklepy w chmurze),
    5. możliwość zarządzania plikami robots.txt i sitemap.xml,
    6. moduły analityczne, np. Google Analytics,
    7. zarządzanie przyjaznymi adresami URL produktów,
    8. podstawowa optymalizacja obrazów.

  • 2. Struktura kategorii produktów - jak ją poprawnie zbudować?

    Odpowiednia struktura kategorii w sklepie odgrywa kluczową rolę w procesie pozycjonowania. Algorytmy wyszukiwarki bez problemu potrafią określić, ile produktów znajduje się w serwisie, dlatego odpowiednia kategoryzacja jest szczególnie ważna, gdy zależy nam na tych bardzo ogólnych oraz tych z “długiego ogona”.

    Ze względu na dwa typy sklepów, struktury mogą wyglądać następująco:
    1. struktura płaska - jest ona zalecana w przypadku sklepu monotematycznego, tzn. klient ma w ofercie tylko doniczki - nie oferuje żadnych innych dodatków. Dla takiego asortymentu nie ma konieczności tworzenia głównej kategorii doniczki a następnie ich subkategorii. Warto natomiast dokonać podziału na różne kategorie, np. doniczki ceramiczne, doniczki plastikowe, itd.

    Drzewo serwisu:
    poziom 0 - strona główna
    poziom 1 - doniczki ceramiczne, doniczki plastikowe, kontakt, koszyk, blog
    poziom 2 - wpis na blogu
    2. struktura “drzewa” - podobnie jak drzewo, posiada różne rozgałęzienia. Tak samo powinno postąpić się w przypadku sklepu posiadającego szerszy asortyment, np. sprzęt RTV - w ofercie znajdują się telewizory, kina domowe, odtwarzacze dvd i bluray, tunery, odtwarzacze mp3, mp4, itd. W takim przypadku dany produkt powinien znajdować się w głównej kategorii oraz subkategoriach, które będą bardziej szczegółowe - przydatne w przypadku prostszych fraz z długiego ogona.

    Drzewo serwisu:
    poziom 0 - strona główna
    poziom 1 - telewizory, tunery...
    poziom 2 - telewizory 4k, telewizory HD, telewizory zakrzywione

    Pamiętajmy również, aby nie powielać nazw kategorii tworząc, np. na kolejnym poziomie kategorii „telewizory 4k” subkategorie po nazwach producentów lub przekątnej ekranu - w tym celu należy wykorzystać atrybuty produktów oraz mechanizm filtrowania.

  • 3. Mam sporo porzuconych koszyków - co może być nie tak?

    Pierwszą czynnością jaką należy wykonać to przejście pełnego procesu zakupu w sklepie i weryfikacja mająca na celu stwierdzenie, czy nie występuje jakiś błąd uniemożliwiający zakup towaru. Jeśli w procesie nie wystąpiły błędy, warto, aby ktoś inny przeklikał się przez proces zakupu i przedstawił swoje spostrzeżenia dotyczące trudności procesu zakupu. Można również skorzystać z aplikacji nagrywającej ruchy użytkownika w celu weryfikacji, na jakim etapie proces zakupu zostaje przerwany.

    Kluczowym czynnikiem może być również liczba kroków. Najczęściej spotykane są: 1-krokowe, 3-korkowe i 5-krokowe realizacje zamówienia. Również w tym elemencie warto dokonać modyfikacji – ograniczenie liczby kroków powinno zredukować liczbę porzuconych koszyków.

    Pamiętajmy również, że poza użytkownikami nasz sklep przeglądają również roboty wyszukiwarek i niektóre porzucenia mogą być wynikiem ich działalności. Aby temu zapobiec, najlepiej umieścić na przycisku z odnośnikiem „Dodaj do koszyka” atrybut „rel” o wartości „nofollow” oraz zablokować możliwość indeksowania stron związanych z realizacją zamówień.

  • 4. Opinie i oceny produktów oraz sklepu - czy potrzebna mi ta funkcjonalność?

    Możliwość napisania opinii oraz jej oceny przez użytkownika z pewnością pozytywnie wpłynie na ocenę serwisu przez algorytmy oraz innych potencjalnych klientów. Takie rozwiązanie jest również wartościowe z punktu widzenia procesu pozycjonowania.

    Co nam dają opinie i oceny?
    - odpowiednie oznaczenie znacznikami fragmentów rozszerzonych sprawi, że w wynikach organicznych pojawią się dodatkowe elementy, np. gwiazdki, ocena produktu lub informacja, że produkt został przez kogoś zaopiniowany,
    - dodatkowe informacje o produkcie powinny zachęcić użytkownika do zakupu. Nie będzie on musiał opuszczać serwisu w celu znalezienia opinii o produkcie,
    - uzyskamy dodatkową treść.

  • 5. Czy mój sklep musi korzystać z protokołu HTTPS?

    Zgodnie z aktualnymi wskazówkami Google dla Webmasterów oraz komunikatami o braku bezpiecznego połączenia w różnego rodzaju przeglądarkach, wskazane jest wykorzystywanie protokołu HTTPS, zwłaszcza w przypadku sklepów internetowych, które wykorzystują formularze do przesyłania danych.

    Pamiętajmy jednak o odpowiedniej optymalizacji serwisu wykorzystując protokół HTTPS. Jeśli korzystamy globalne z protokołu, przekierujmy wszystkie adresy do jednej wersji, np. https://www.domena.pl/

    Oczywiście, nie ma konieczności korzystania z protokołu HTTPS na wszystkich podstronach. Wystarczy, że będzie on wykorzystywany na podstronach zawierających formularze, np. strona zamówienia/koszyka, logowania do sklepu.

  • 6. Nawigacja fasetowa - czym jest oraz jak powinna funkcjonować?

    Jest to nawigacja oparta o konkretne atrybuty produktów, takie jak np. producent, kolor, rozmiar. Ma ona na celu wyodrębnić wszystkie produkty powiązane tym samym atrybutem.

    Nawigacje fasetowe działają na różne sposób - z wykorzystaniem javascriptu (strona nie odświeża się, tylko dostępne produkty zostają przeładowane) lub z dopisaniem parametru w adresie (strona przeładowuje się a w pasku adresu pojawiają się dodatkowe parametry, np. ?prod%5B%5D=25&filters=2&products-list). Najlepszym rozwiązaniem z punktu widzenia SEO byłoby wdrożenie mechanizmu, który w adresie URL umieszcza wybrane atrybuty i konstruuje przyjazny, dostępny bezpośrednio (skopiowanie go i wklejenie wyświetla produkty z wybranymi atrybutami) adres URL.

    Przykład:
    https://www.domena.pl/telewiozory-hd

    Dla wybranego atrybutu: „producent: Samsung” wygeneruje adres:
    https://www.domena.pl/telewiozory-hd/samsung

    Dla wybranych atrybutów: „producent: Samsung” oraz „rozdzielczość: 42 cale” wygeneruje adres:
    https://www.domena.pl/telewiozory-hd/samsung-42-cale

    Tak wdrożona nawigacja jest bardzo skutecznym mechanizmem generowania stron pod wyrażenia longtailowe, co powinno pozytywnie wpłynąć na zwiększenie ruchu organicznego. Oczywiście, nie wszystkie adresy powinny być indeksowane, dlatego mechanizm działania warto skonsultować ze specjalistą SEO.

  • 7. Optymalizacja obrazów - jakich zdjęć używać oraz na co zwracać uwagę przy dodawaniu?

    Jeśli chcemy podnieść wartość naszego serwisu, warto umieszczać autorskie zdjęcia produktów. Dodatkowo aby uzyskać ruch z wyszukiwarki graficznej warto zadbać o następujące elementy przy dodawaniu zdjęcia:
    - nazwa pliku z wyrażeniem, np. telewizor-sony-32-cale-szary.jpg,
    - opisujący zdjęcie znacznik alt, np. Telewizor Sony 32 cale, kolor szary - Widok z przodu.

    Umieszczając zdjęcia na stronie zadbaj o ich optymalne rozmiary - nie umieszczaj pełnego rozmiaru zdjęcia jako miniaturka produktu, ponieważ zwiększy to czas oczekiwania na załadowanie serwisu.

  • 8. Jak powinna wyglądać poprawna nazwa produktu?

    Przy dodawaniu produktów do sklepu trzymaj się następujących wskazówek dotyczących nazwy:
    - nie używaj capslocka bez potrzeby - stosuj go tylko wtedy, gdy jest to konieczne, np. nazwa własna, skrót,
    - wpisuj pełne nazwy produktów, umieszczając w nich sposób wyrażenia kluczowe na różne sposoby,
    - nie konstruuj zbyt długich nazw, wciskając na siłę słowa kluczowe po przecinku - można je umieścić w innych elementach, co przyniesie lepszy efekt.

  • 9. Jakie strony powinny być zablokowane przed robotem wyszukiwarki?

    Z powodzeniem można zablokować strony o niskiej wartości dla robota wyszukiwarki. Do takich stron należą np. strona logowania, strona koszyka czy formularza rejestracji. Warto również zadbać o umieszczenie atrybutu rel=”nofollow” na linkach do stron z noindexem - pozwoli to ograniczyć czas przechodzenia robota wyszukiwarki przez stronę i sprawi, że dotrze on tylko do ważnych dla nas podstron.

  • 10. Co to są meta znaczniki strukturalne (schema.org) i do czego są mi one potrzebne?

    Dzięki projektowi schema.org otrzymaliśmy do dyspozycji specjalne znaczniki do oznaczania poszczególnych elementów strony, np. nawigacji, treści artykułu, danych kontaktowych, czy szczegółowych informacji o produkcie. Takie oznaczenie to jasny sygnał dla robota indeksującego, czym jest dany element na stronie oraz jaka jest jego wartość.

    Wdrożenie znaczników oraz ich rosnąca popularność zaowocowała powstaniem specjalnych elementów w wynikach wyszukiwania - fragmentów rozszerzonych (ang. rich snippets).

    Jeśli chcesz wyróżnić swoją stronę oraz przekazać użytkownikowi więcej informacji na temat swoich podstron, przejrzyj stronę schema.org pod kątem rozwiązań, które możesz wdrożyć w swoim serwisie. Stosowanie znaczników ułatwi również ocenę zawartości strony algorytmom. Pamiętaj jednak, aby zachować umiar i nie nadużywać znaczników fragmentów rozszerzonych, ponieważ zgodnie z ostatnią aktualizacją Wskazówek dla Webmasterów, twoja witryna może otrzymać sankcję w postaci działań ręcznych, które negatywnie przełożą się na widoczność strony w wyszukiwarce Google.

  • 11. Czy szczegółowe informacje o produkcie lepiej umieszczać bezpośrednio na stronie czy w formie dokumentu pdf?

    Należy pamiętać, że Google jest w znacznej mierze wyszukiwarką bazującą na tekście i, choć bez problemu radzi sobie z pobieraniem i indeksowaniem zawartości plików pdf, to z punktu widzenia procesu pozycjonowania, lepszym rozwiązaniem jest umieszczanie informacji bezpośrednio na karcie produktu. Umieszczanie szczegółowych informacji w zewnętrznym pliku nie przełoży się na wartość przy ocenie tak, jak bezpośrednie umieszczenie zawartości.

  • 12. Po co mi treści na stronie głównej, kategoriach oraz produktach?

    Nawiązując do punktu 11 - Google jest wyszukiwarką tekstową, dlatego treści stanowią kluczowy element w procesie optymalizacji. Zoptymalizowane przez umieszczenie dodatkowych elementów oraz odpowiednio nasycone wyrażeniami kluczowymi pozwalają wskazać przy ocenie witryny jej tematyczność oraz przydatność dla użytkownika.

    Obecność treści jest zatem bardzo ważna. Pisząc treści pamiętajmy aby były one przede wszystkim przydatne dla użytkownika. Starajmy się przewidzieć o co zapyta użytkownik i zamieścić taką informację w treści.

  • 13. Dlaczego opisy produktów powinny być unikalne?

    Jeśli zależy ci na ruchu z zapytań longtailowych, powinieneś zadbać o, w miarę możliwości, unikalny lub częściowo unikalny opis produktu. Treści producenckie opisujące produkt są już z pewnością wykorzystane i to przeważnie przez duże znane serwisy, którym łatwiej będzie przebić się do pierwszej dziesiątki wyników z duplikatem.

    Pamiętaj również, aby zapobiegać duplikowaniu własnych opisów poprzez umieszczanie swoich produktów w systemach aukcyjnych lub porównywarkach. Staraj się najpierw dodać opis na własnej stronie, poczekać aż zostanie zaindeksowany, a następnie publikuj produkty w innych systemach. Oczywiście możesz również wykonać unikalne opisy do każdego z miejsc.

  • 14. Dlaczego nie możemy promować niektórych grup fraz? (wielotematyczne serwisy)

    Często zdarza się, że Twój sklep ma na tyle szeroką tematyczność, że promowanie niektórych grup fraz jest niemożliwe i mogłoby być ryzykowne, ponieważ wpłynęłoby negatywnie na tematyczność witryny - doniczki i drzwi nie są ze sobą powiązane tak, jak np. drzwi i okna. Przykładem może być sklep oferujący jednocześnie drzwi różnego rodzaju oraz doniczki. W takim przypadku lepiej skupić się na jednej grupie produktów lub wyodrębnić jedną z części oferty pod inny adres.

  • 15. Pozycjonowanie long-tail, czyli tzw. „długi ogon” - co to jest? Jakie są wykonywane działania?

    Pozycjonowanie long-tail, czyli tzw. „długi ogon”, jest to proces polegający na promowaniu i skupianiu się na frazach zawierających od kilku do kilkunastu słów, np. “drzwi drewniane wewnętrzne brązowe z szybą prawe”. Pod tego typu wyrażenia często wykonywana jest dodatkowa optymalizacja polegająca na umieszczeniu na stronach specjalnie przygotowanej treści, odpowiedniej optymalizacji znaczników title, optymalizacji obrazów oraz nagłówków, a także linkowania wewnętrznego do podstron. Na tego typu wyrażenia w większości przypadków rankingują strony produktów, dlatego często dają sklepowi największą konwersję.

  • 16. Czy lepiej jest powielać produkty takiego samego koloru, czy stosować atrybuty?

    To zależy. Dobrą praktyką jest stosowanie atrybutów, ponieważ są one wygodne dla użytkownika oraz nie ma konieczności inwestowania w dodatkowe unikalne treści.

    Jeśli twoja kategoria produktów, wskutek zastosowania atrybutów, ograniczałaby się do jednego produktu, zdecydowanie zalecamy powielenie z zadbaniem o następujące elementy:
    - unikalny opis,
    - unikane zdjęcie,
    - wyróżniająca nazwa produktu, np. poprzez dodanie kodu produktu.

  • 17. Analityka ecommerce - dlaczego jest ważna? Jak ją uruchomić?

    Odpowiednie z skonfigurowanie i uruchomienie analityki powinno być pierwszym krokiem przed podjęciem jakichkolwiek działań marketingowych. Brak możliwości sprawdzenia danych na temat prowadzonych działań to poważny błąd, ponieważ nie da się ocenić wpływu na sprzedaż oraz przychód.

    Obecnie jednym z najpopularniejszych darmowych narzędzi przeznaczonych do analityki internetowej jest Google Analytics. Aby uruchomić śledzenie commerce, należy wykonać dwa kroki:

    Krok 1
    W narzędziu Google Analytics przechodzimy do zakładki Ustawienia → Widok danych: Ustawienia e-commerce.

    Następnie zmieniamy pozycje przycisku na „włącz”.

    Krok 2
    Aby Google Analitycs uzyskiwał informacje o transakcjach, konieczne jest dodanie dodatkowych elementów do kodu śledzenia. Szczegółowe informacje oraz przykładowe kody dostępne są na stronie dla developerów Google.

    Ręczna konfiguracja konieczna jest tylko w przypadku autorskich silników sklepowych. Jeśli korzystasz z bardziej popularnych rozwiązań, takich jak PrestaShop, wystarczy instalacja modułu Google Analytics i umieszczenie identyfikatora śledzenia w jego konfiguracji.

  • 18. Liczba produktów - czy ma ona znaczenie?

    Jeśli chodzi o liczbę produktów w sklepie, nie ma konsensusu, ponieważ produkty w mniejszej ilości często zajmują wyższą pozycję na wyszukiwane słowo. W tym przypadku z pewnością wpływ mają dodatkowe czynniki i elementy. Warto jednak zaprezentować klientowi naszą pełną ofertę i dodać wszystkie możliwe produkty z oferty. Większa liczba produktów nie zaszkodzi - wręcz przeciwnie, może pozytywnie wpłynąć na proces pozycjonowania, a także zmniejszyć współczynnik wyjść ze strony.

  • 19. Szybkość ładowania strony, czy jest ważna?

    Zdecydowanie tak. Użytkownicy są coraz bardziej wymagający, dlatego długi czas ładowania strony może doprowadzić do jej opuszczenia. Wszystkie obecne działania ze strony Google mają na celu zwiększenie prędkości ładowania stron.

    Coraz większą popularność zyskuje technologia AMP (Accelerated Mobile Pages), która pozwala na bardzo szybkie ładowanie stron na urządzeniach mobilnych. Na czym ona polega? Użytkownik szukając danego zapytania w Google na komórce lub innym urządzeniu mobilnym otrzymuje wyniki oznaczone błyskawicą.

    Tego typu strony ładowane są bezpośrednio z serwerów Google, dlatego czas ich ładowania jest bardzo krótki.

    Aby sprawdzić prędkość ładowania swojej strony, należy skorzystać z jednego z popularnych narzędzi, np. Google PageSpeed Insights, GTMetrix lub Pingdom.

  • 20. Blog - czy jest on konieczny? Jak powinna wyglądać dobrze przygotowana strona bloga?

    Nie ma konieczności prowadzenia bloga, choć jest on wartościowym dodatkiem dającym możliwość zaprezentowania siebie jako eksperta w branży, co jest bardzo cenione zarówno przez użytkowników, jak i algorytmy.

    W przypadku sklepu internetowego warto zadbać o to, aby strony wpisów na blogu zawierały powiązane tematycznie produkty, odnośniki do kluczowych kategorii, oraz elementy Call to Action, pozwalające na szybkie uzyskanie danych kontaktowych.

IDEALNA REKLAMA DLA TWOJEJ FIRMY

BĄDŹ WIDOCZNY W INTERNECIE

ZDOBĄDŹ NOWYCH KLIENTÓW W SIECI

OTRZYMAJ OFERTĘ W 48H!

NEADOO BLOG

Sprawdź najnowsze informacje z branży marketingu internetowego w wyszukiwarce. Nasze porady z pewnością pomogą twojej stronie osiągnąć sukces.

Zainteresowany? Przejdź do kontaktu

Wypromujemy twoją stronę internetową i zwiększymy ruch oraz docelowo sprzedaż.

Istniejemy po to, byś mógł dotrzeć do swoich klientów w sieci w najbardziej wydajny sposób. Możesz liczyć na pomoc ze strony najlepszych ekspertów w dziedzinie pozycjonowania i reklamy w internecie. Zaufaj nam – wypromuj swój biznes w już dziś!

Neadoo Digital Polska Sp. z o.o.

+48612812771

hello@neadoo.pl

Jana Kochanowskiego 4/9,
60-844 Poznań

Znajdziesz nas również w Londynie!

hello@neadoo.london

+442034894790