Co czyni Neadoo wyjątkową agencją?

W kwestii sklepów internetowych działamy globalnie. Nigdy nie skupiamy się jedynie na kilku wybranych kategoriach czy produktach. Duży nacisk kładziemy na udzielanie porad. Angażujemy klienta w proces dobierania rozwiązań, dzięki którym Twoja firma najlepiej się rozwinie.

Istnieje pewien problem, który dotyka wielu właścicieli sklepów internetowych korzystających z usług SEO – wybiórczość. Wszystkie zabiegi pozycjonujące kierowane są jedynie na kilka produktów, z pominięciem innych elementów oferty. W obecnym stanie jednak SEO jest zbyt wymagające, aby ograniczać się jedynie do tego typu działań.

Wybiórcze pozycjonowanie sklepu może też wpłynąć na jego reputację, obniżając przy tym sprzedaże. Oferta Neadoo została specjalnie zaprojektowana w taki sposób, aby temu zapobiec.

White hat SEO dla sklepów internetowych z Neadoo

Ustanowienie celów marketingowych oraz zasięg promocji (KPI)

Jednym z najbardziej kluczowych kroków w określaniu naszych celów promocyjnych jest zapoznanie się z procesami biznesowymi naszego klienta.

Dzięki temu mamy dostęp do najbardziej szczegółowych informacji: o produktach, na których sprzedaży klientowi najbardziej należy, oraz o aktywności sezonowej klienta, co pozwoli nam lepiej dostosować nasze działania. To na tym etapie podejmowane są również wszelkie decyzje dotyczące wsparcia procesu pozycjonowania innymi kampaniami, np. Adwords oraz w social mediach.

strategy plan

Analiza sklepu internetowego

Pierwsza analiza jest zawsze bardzo szczegółowa. Bierzemy pod uwagę wiele ściśle technicznych elementów (on-page), np. meta tagi, treści, obrazy, funkcjonowanie silnika w kontekście przyjaznych adresów, filtrowanie/sortowanie produktów, itp.

Analizujemy również elementy poza stroną, w tym obecność w mediach społecznościowych, optymalizację wizytówek w usłudze Google Moja Firma, oraz profil linków prowadzących do domeny.

Analysis of the online store

Analiza konkurencji

Kolejnym ważnym etapem jest szczegółowa analiza konkurencji. Pozwala ona sprawdzić, jak klient wypada na tle konkurencji pod względem rozpoznania marki, zasięgu oferty, jak również ilości treści oraz innych elementów, które wspólnie tworzą zawartość strony.

Do takiej analizy wykorzystujemy narzędzia zewnętrzne, takie jak SemRush, Ahrefs, oraz MajesticSEO.

Analysing the competition

Kompleksowa optymalizacja

Pierwszym krokiem jest optymalizacja kluczowych podstron, czyli strony głównej oraz głównych stron produktowych, jak również nagłówków, sekcji head, oraz treści.

Przeprowadzamy również weryfikację błędów pod kątem duplikatów treści oraz przyjaznych URLów. Następnie przeprowadzamy szereg działań optymalizacyjnych, w tym optymalizację stron produktowych, linkowania wewnętrznego, bloga, oraz innych elementów. Raport z tych działań otrzymasz od nas na początku następującego miesiąca.

Comprehensive optimisation

Przykład skuteczności naszych działań

Jeden z naszych klientów, Sunlux Limited, specjalizuje się w sprzedaży i produkowaniu różnych rodzajów drzwi i okien.

Sunlux
1

01.

Analiza i plan działania

Po wstępnej analizie okazało się, że konieczna jest zmiana domeny, ponieważ historia profilu linkowego była tak niekorzystna, że jakiekolwiek pozycjonowanie było ryzykowne. Zaproponowaliśmy również zmianę silnika sklepu na bardziej przyjazny wariant, który pozwala na łatwiejszą edycję, np. Prestashop. Wcześniej klient posiadał sklep oparty na SaaS.

2

02.

Cele i zasięg promocji / 01.01.2015

Naszym głównym celem było zwiększenie rozpoznawalności marki oraz ruchu w sklepie, co powinno przełożyć się na konwersję. Rozpoczęliśmy również kampanię Adwords. Do wyrażeń kluczowych promowanych w ramach usług SEO należały: cheap roof windows, wooden roof windows, wooden loft ladder, small roof windows, roof windows.

3

03.

Optymalizacja i budowanie linków / 01.03.2015

Poprzez pełną optymalizację strony i dostarczenie do niej wartościowych linków udało nam się znacząco podnieść ruch po mniej więcej czterech miesiącach od rozpoczęcia naszych działań.

4

04.

Wstępne wyniki

Wykres przedstawia wzrost liczby użytkowników strony w skali miesiąca. Pozycja słów kluczowych na koniec 2015 i 2017 r.

5

05.

Przebudowa strony / 01.12.2016

Dokonaliśmy kolejnej optymalizacji, więcej budowania linków, oraz modyfikacji słów kluczowych.

6

06.

Zakończenie pracy

Klient jest obecnie jednym z najbardziej rozpoznawalnych wytwórców okien w UK. Jednakże nie zamierzamy zwalniać tempa – od stycznia pracujemy nad zmodernizowaną stroną, co pozwoli nam osiągnąć jeszcze większy ruch w kontekście nadchodzących zmian – mobile first oraz speedup udpate.

Na jakich platformach działamy?

Istnieje wiele możliwości, jeśli chodzi o prowadzenie sklepu internetowego. W Neadoo wykorzystujemy głównie Presta Shop, Magento, Spreecommerce, Shopigy, oraz Woocommerce. Mamy wiele doświadczenia z każdą z tych platform, dlatego doskonale wiemy, jak w pełni wykorzystać ich potencjał SEO.

Magento

Magento

Jedna z najpopularniejszych platform open-source, Magento to idealny wybór dla większości sklepów internetowych. Posiada bardzo elastyczny system koszyków oraz mnóstwo opcji, co czyni go jednym z najbardziej uniwersalnych rozwiązań na rynku.

Shopify

Shopify

Jedno z najpopularniejszych płatnych rozwiązań z wykorzystaniem chmury. Choć brak dostępu do „plików”, ten zaawansowany panel pozwala na wprowadzanie wielu zmian do stron. Jest to świetne narzędzie do wytycznych optymalizacyjnych.

Spreecommerce

Spreecommerce

SpreeCommerce to platforma open-source, która stanowi bardzo proste w obsłudze, a jednak kompleksowe narzędzie. Dzięki wielu różnym dodatkom oraz integracji z aplikacjami zewnętrznymi, SpreeCommerce zapewnia dostęp do niemal nieograniczonych funkcji. Bazuje na Ruby on Rails, dzięki czemu procesy są znacznie uproszczone i przebiegają szybciej.

PrestaShop

PrestaShop

PrestaShop to jeden z najpopularniejszych silników sklepów w Wielkiej Brytanii i Europie. Kod z otwartego źródła pozwala na implementację niestandardowych rozwiązań. Posiadamy duże doświadczenie z tą platformą, dzięki czemu przygotowaliśmy gotowe elementy kompatybilne z jej kodem źródłowym.

WooCommerce

WooCommerce

Jest to bardzo intuicyjny i lekki dodatek do platformy WordPress. Często wykorzystuje się ją do zarządzania mniejszymi sklepami oraz konfiguracji produktów. Kod open-source pozwala również na wdrożenie wielu niestandardowych rozwiązań w celach pozycjonowania.

Najczęściej zadawane pytania

Obecnie na rynku istnieje wiele rozwiązań dla sklepów internetowych, zarówno płatnych, jak i darmowych. Każda z tych opcji zapewnia możliwość wprowadzenia działań pozycjonujących. Jeśli chodzi o sam proces, to nie będzie dla nas problemem wprowadzenie rozwiązań, które będą bardziej korzystne dla SEO, co wpłynie pozytywnie na SEO bez dodawania kosztów wynikających z przestrzegania wytycznych optymalizacji.

Dlatego też warto omówić to, jaki silnik chcesz wykorzystać do swojego sklepu ze specjalistą SEO. Szczególnie ma to słuszność w przypadku, kiedy zależy Ci na najszybszych wynikach bez dodatkowych kosztów związanych np. z przestrzeganiem wytycznych optymalizacji zapewnionych przez twórców silnika sklepu. Dobrym pomysłem może być skorzystanie z rozwiązania z otwartego źródła, bądź też innego rozwiązania, które pozwala na modyfikację plików silnika na własną rękę.

Poniżej przedstawiamy listę elementów, których weryfikacja może pomóc Ci ograniczyć koszty optymalizacji:

  • Dostęp do kluczowych znaczników html z poziomu panelu zarządzania: meta title, meta description, meta robots, jak również zarządzanie tymi wartościami automatycznie,
  • Automatyczne przekierowanie adresów URL lub możliwość ręcznego ich wprowadzenia, co jest szczególnie istotne w przypadku zmiany silnika sklepu,
  • Możliwość wprowadzania opisów kategorii,
  • Dostęp do plików silnika (sklepy oparte na chmurze),
  • Możliwość zarządzania plikami robots.txt oraz sitemap.xml,
  • Modułu analityczne, np. Google Analytics,
  • Zarządzanie przyjaznymi URL produktów,
  • Optymalizacja grafik.

Prawidłowa struktura kategorii sklepu odgrywa kluczową rolę w procesie pozycjonowania. Algorytmy wyszukiwarki mogą z łatwością ustalić, ile produktów jest dostępnych w ofercie sklepu. Dlatego też odpowiednia kategoryzacja jest istotna, jeśli zależy nam na elementach bardziej ogólnych lub z tzw. „długiego ogona”.

Wyróżniamy dwa typy sklepów, w oparciu o ich strukturę:

a) Struktura płaska – zalecana przy sklepach monotematycznych, np. w przypadku, gdy sprzedajesz jedynie doniczki. Taki asortyment nie wymaga tworzenia głównej kategorii pt. „doniczki” wraz z podkategoriami. Warto jednak rozważyć podział na proste kategorie, np. doniczki ceramiczne, doniczki plastikowe, itp.

Diagram strony:
– poziom 0 – strona główna
– poziom 1 – doniczki ceramiczne, doniczki plastikowe, kontakt, koszyk, blog
– poziom 2 – wpis na blogu

b) Struktura drzewa – jak wskazuje nazwa, ta struktura ma wiele odgałęzień. Jest to idealne rozwiązanie dla sklepów z szerszą ofertę. Dobrym przykładem tutaj są sklepy z elektroniką, które zazwyczaj w ofercie mają telewizory, odtwarzacze DVD i Bluray, itp. W takim przypadku produkty sortuje się nie tylko pod kątem kategorii głównych, ale również podkategorii. Rozwiązanie to pozwala na więcej szczegółów, co wspomaga prostsze wyrażenia z długiego ogona.

Diagram strony:
– poziom 0 – strona główna
– – poziom 1 – telewizory, odbiorniki radiowe
– – – poziom 2 – telewizory 4K, telewizory HD, telewizory zakrzywione

Warto mieć na uwadze, że nie należy duplikować nazw kategorii poprzez dodawanie podkategorii z nazwami producentów lub rozmiarami ekranów pod kategoriami, które już leżą pod kategoriami ogólnymi, np. „telewizory 4K”. Do tego konieczny jest mechanizm filtrujący w postaci atrybutów produktów.

Pierwszą czynnością, jaką należy wykonać weryfikacja procesu zakupowego w sklepie, co pomoże stwierdzić, czy występują błędy powstrzymujące klienta przed dokonaniem zakupu. Jeśli nie wystąpiły błędy w procesie, dobrym pomysłem byłoby przekliknąć się przez niego, aby dowiedzieć się, jaki moment powoduje trudności. Można również skorzystać z aplikacji śledzącej, by zweryfikować, na którym etapie proces jest zwykle przerywany.

Liczba kroków również jest kluczowym czynnikiem. Najczęściej potrzeba jednego, trzech lub pięciu kroków, by dojść do końca procesu. Jest to kolejny element, który powinno się zmodyfikować – zmniejszenie liczby kroków powinno zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków.

Ponadto należy mieć na uwadze fakt, że Twoją stronę przeglądać będą nie tylko użytkownicy, ale również roboty. Porzucone koszyki mogą być wynikiem ich działań. Aby zapobiec temu, można dodać atrybut „rel” z wartością „nofollow” na linku „dodaj do koszyka” oraz zablokować możliwość indeksowania przez Google stron powiązanych z realizacją zamówień.

Możliwość napisania recenzji i pozostawienia oceny przez użytkowników może bardzo pozytywnie wpłynąć na ocenę strony zarówno przez algorytmy, jak i potencjalnych klientów. Jest to bardzo cenne rozwiązanie z punktu widzenia procesu pozycjonowania.

Co mi dają oceny i recenzje?

  •  odpowiednie oznaczenie fragmentów rozszerzonych zagwarantuje pojawienie się dodatkowych elementów w wynikach organicznych – mowa tu np. o gwiazdkach, ocenach produktów oraz informacji o recenzji produktu,
  • dodatkowe informacje o produkcie powinny zachęcić użytkowników do dokonania zakupu. Nie będą musieli opuszczać Twojej strony, aby znaleźć recenzję produktu,
  • na Twojej stronie jest więcej treści.

Zgodnie z obecnymi wytycznymi Google dla webmasterów, jak również z wiadomościami na temat braku bezpiecznego połączenia, które wiele przeglądarek wyświetla, zaleca się korzystanie z protokołu HTTPS, szczególnie w przypadku sklepów internetowych, które korzystają z formularzy do przekazywania danych.

Pamiętaj jednak, że strona musi być odpowiednio zoptymalizowana, by móc korzystać z protokołu HTTPS. Jeśli korzystasz z protokołu na poziomie globalnym, warto ujednolicić wszystkie adresy.

Oczywiście, protokół HTTPS nie jest konieczny dla wszystkich podstron. Wystarczy, gdy wystąpi on na wszystkich podstronach korzystających z formularzy, np. strona zamawiania, koszyk, strona logowania do sklepu.

Masz zbyt małe sprzedaże? Skontaktuj się z nami!

Z naszą pomocą Twój sklep internetowy rozwinie się i zacznie zarabiać więcej! Skontaktuj się z nami za pomocą formularza lub zamów darmowy audyt strony u naszego eksperta.