Firmy, które planują długotrwały rozwój oraz zwiększanie swojego udziału w rynku, powinny myśleć o tym, jak przekonać do siebie konsumentów zagranicznych. Pozycjonowanie strony za granicą to świetna metoda, żeby dotrzeć do tej grupy docelowej. Konieczne jest stworzenie odpowiedniej strony www, dopasowanie jej do trendów panujących w danym kraju oraz profesjonalne pozycjonowanie zagraniczne. Tego rodzaju działania SEO pozwala liczyć na sukces za granicą i sprawne wkroczenie na nowe rynki zbytu.

Pozycjonowanie stron internetowych za granicą jest jednak dość skomplikowanym zadaniem. Należy bowiem wykonać wszystkie podstawy optymalizacji, ale także dokonać analizy danego rynku zagranicznego i dostosować pozycjonowanie stron do lokalnych zasad. Czym charakteryzuje się pozycjonowanie zagraniczne? Jaka strategia optymalizacji opłaci się Twojemu biznesowi? Przekonajmy się.

Skontaktuj się z nami

Pozycjonowanie strony za granicą z Neadoo Digital

Zalety pozycjonowania zagranicznego

Poprawnie zoptymalizowana strona internetowa przynosi Twojemu przedsiębiorstwu wiele korzyści. Przede wszystkim możesz liczyć na poprawę wyników finansowych, objawiająca się jako większy obrót i udział w rynku Twoich sklepów internetowych. Skuteczne SEO za granicą obiecuje jednak jeszcze wiele innych zalet, poza tymi finansowymi, które pomogą Ci pozyskać zaufanie klientów, są to:

1

01.

budowa silnej marki na rynku międzynarodowym,

2

02.

większa liczba odwiedzających witrynę potencjalnych klientów,

3

03.

wzrost rozpoznawalności – potencjalni klienci przekonywani przez „wirtualny marketing szeptany”, czyli pozytywne skojarzenia dotyczące Twojego produktu i marki, uzyskane dzięki optymalizacji,

4

04.

zbudowanie pozycji lidera w danej niszy,

5

05.

dotarcie do grupy docelowej na rynku zagranicznym,

6

06.

zwiększenie zaufania na rynku B2B i B2C,

7

07.

zmniejszenie dystansu dzielącego Ciebie i Twojego największego konkurenta

Na czym polega pozycjonowanie zagraniczne stron?

Pozycjonowanie zagraniczne to nic innego jak podejmowanie działań, które mają poprawić pozycję w wynikach wyszukiwania stron w obcojęzycznych wersjach wyszukiwarek internetowych (takich jak Google, Bing czy Yandex), co automatycznie przekłada się na umocnienie pozycji za zagranicznym rynku online. Przedsiębiorstwo inwestujące w zagraniczne SEO może spodziewać się także większej liczby potencjalnych klientów. Działania te wykonuje się zarówno na stronie firmy, jak i poza nią (on-site oraz off-site SEO). Celem takich działań jest to, aby wyszukiwarka Google mogła rozpoznać kraj oraz język, do których kierowana jest dana strona. Dzięki temu wyszukiwarka będzie wyświetlać ją w konkretnym państwie w odpowiedzi na odpowiednie frazy kluczowe, a potencjalni klienci będą mieli okazję zauważyć domenę na zagranicznym rynku.

Przyjęta strategia SEO dla rynku zagranicznego oprócz typowych czynników rankingowych obejmuje również dostosowanie serwisu do wymagań zagranicznego rynku, m.in.:

  • sposobu wyszukiwania produktów oraz usług przez użytkowników,
  • działań lokalnej konkurencji,
  • praktyk stosowanych w branży, w jakiej firma działa.

Neadoo z przyjemnością przygotuje raport wyróżniający frazy kluczowe, które mają największy potencjał dla Twojego przedsiębiorstwa. Nasi analitycy SEO przygotują i przedstawią Ci strategię na pozycjonowanie stron na zagranicznym  rynku, które przyspieszy rozwój Twojej firmy.

Search Engine Optimisation

Analiza konkurencji na rynku zagranicznym

Pozycjonowanie stron za granicą i analiza konkurencji to dwa nieodzowne elementy procesu, niezależnie od tego, czy mowa o lokalnym, krajowym czy globalnym rynku. Trzeba wiedzieć, z kim konkurujesz o wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania. Analizowanie konkurencji polega na zbieraniu i szczegółowym przetwarzaniu informacji, a następnie wyciąganiu z nich przydatnych wniosków.

W kontekście strategii pozycjonowania zagranicznego analiza ta zazwyczaj dotyczy witryn, które znajdują się na pierwszym miejsca w organicznych wynikach wyszukiwania, jednak bardzo pomocne może być analizowanie stron przedsiębiorstw o zbliżonym profilu działalności. Dzięki temu można sprawdzić, na które frazy rankinguje konkurencja i jaka strategia sprawdza się w ich przypadku, a jakich działań warto unikać podczas pozycjonowania zagranicznego.

Co wchodzi w skład analizy konkurencji? W trakcie analizy konkurencji możesz spodziewać się sprawdzenia takich kwestii jak: słowa kluczowe, jakość strony, ilość, tematyka i jakość contentu, strategia linkowania, meta dane, a także inne dodatkowe rozwiązania związane np. ze strukturą strony i architekturą informacji. Oprócz tego warto zbadać ruch, jaki generuje strona konkurencji, a także porównać daną stronę do swojej.Należy także sprawdzić SERPY (strony wyników wyszukiwania) aby sprawdzić intent wyników i odpowiednio dobrać frazy kluczowe na które promować będziemy stronę na rynkach zagranicznych.

Takie działania pozwolą określić, jaki potencjał do generowania ruchu organicznego mają wybrane frazy kluczowe oraz usprawni pozycjonowanie zagraniczne Twojej strony.

Search

Wybrane kraje w których realizujemy działania SEO:

Jak wygląda pozycjonowanie zagraniczne z Neadoo? - poznaj nasz proces, jeżeli chodzi o pozycjonowanie na rynku zagranicznym.
1

01.

Wybór odpowiednich słów kluczowych – analiza ruchu i dobór odpowiednich fraz kluczowych dla danego rynku.

2

02.

Audyt techniczny SEO – sprawdzenie Twojej strony internetowej pod kątem zagranicznych wymagań pozycjonowania.

3

03.

Wdrożenie zmian optymalizacyjnych – optymalizacja techniczna strony, meta-tagi, przekierowania struktura kodu HTML

4

04.

Content optimisation – optymalizacja istniejących treści w witrynie.

5

05.

Content creation – tworzenie nowych treści z uwzględnieniem odpowiednio dobranych słów kluczowych.

6

06.

Link building – tworzenie wartościowych odnośników na rynek zagraniczny, których źródła są zróżnicowane i wysokiej jakości.

7

07.

Monitoring oraz raportowanie – analiza ruchu oraz raportowanie działań SEO podjętych przez nasz zespół.

Neadoo - agencja SEO specjalizująca się w pozycjonowaniu zagranicznym

Jesteśmy polsko-brytyjską firmą z ponad 10-letnim doświadczeniem w branży SEO i wieloma historiami sukcesu w pozycjonowaniu stron internetowych za granicą. Mamy na swoim koncie kooperację z witrynami angielskimi, niemieckimi, szwedzkimi, hiszpańskimi , włoskimi a nawet tajskimi. Te doświadczenia pozwoliły nam wypracować sobie metodologię, która skutkuje najlepiej w danych krajach. Ciągle rozwijamy wiedzę na temat rynków zagranicznych i jesteśmy otwarci na współpracę z innymi krajami.

Zapewniamy pełen profesjonalizm. Możesz liczyć z naszej strony na opiekę techniczną SEO, tworzenie oraz optymalizowanie treści, budowanie bazy linków zewnętrznych i dostosowanie się do indywidualnych potrzeb prowadzonej przez Ciebie działalności. Usługi oferowane przez Neadoo są konkurencyjne cenowo, a nasz team to grupa ludzi, dla których SEO to zarówno praca jak i pasja. Komunikacja z nami będzie dla Ciebie łatwiejsza, niż gdybyś miał zdecydować się na agencję zagraniczną. Odezwij się do nas, żeby poznać ofertę na pozycjonowanie zagraniczne.

pozycjoner w trakcie optymalizacji strony www

Pozycjonowanie za granicą - najczęściej zadawane pytania

Czy potrzebuję lokalnej agencji na potrzeby pozycjonowania zagranicznego?

Krótką odpowiedzią na to pytanie czy pozycjonowanie stron za granicą wymaga lokalnej agencji to „nie”. Nie ma żadnych regulacji, czy też benefitów, które nakazywałyby korzystanie z usług lokalnej agencji w kontekście pozycjonowania zagranicznego. Oczywiście należy wybrać agencję SEO, która posiada doświadczenie na danym rynku, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by pozycjonowanie zagraniczne dla Twojej firmy poprowadziła polska agencja. W Neadoo zrealizowaliśmy z sukcesem kampanie na wielu rynkach od UK przez USA po Australię i chętnie rozpoczniemy współpracę z Tobą i Twoim przedsiębiorstwem.

Czy zawsze pozycjonuje się w wyszukiwarce Google?

Prawdą jest, że w większości krajów pozycjonowanie za granicą bazuje na Google, ale nie oznacza to, że jest tak na całym świecie. Planując ekspansję na dany rynek, sprawdzimy dla Ciebie, czy Google w lokalnej wersji jest tam większościowym udziałowcem rynku wyszukiwania i dostosujemy nasze usługi pozycjonowania zagranicznego do Twoich indywidualnych potrzeb. W zależności od branży oraz specyfiki rynku promujemy strony naszych klientów także w Bing czy Yandex.

Czy na potrzeby pozycjonowania zagranicznego trzeba inwestować w nową domenę?

Kiedy planujesz skuteczną ekspansję na rynki zagraniczne, warto zadbać o odpowiednią domenę dla serwisu swojego przedsiębiorstwa. W zależności od skali biznesu może być preferowana domena typu ccTLD charakterystyczne dla danego kraju, jak na przykład końcówka „.de” dla Niemiec, czy „.it” dla Włoch. Warto mieć to na uwadze i zakupić taką domenę, oczywiście nasi doradcy SEO powiadomią Cię, jeżeli taki zakup może pomóc Twojej stronie internetowej osiągnąć lepszą pozycję.

Ile kosztuje skuteczne pozycjonowanie stron w Google za granicą?

Wybór agencji SEO z Polski może okazać się dużo tańszym i bardziej opłacalnym wyborem, ze względu na ułatwioną komunikację oraz nawiązanie bliższych relacji biznesowych. Różnice stawek pomiędzy firmami SEO za granicą i w Polsce są dość spore. Dodatkowo pamiętaj o kosztach za linkowanie zewnętrzne i gościnne wpisy na blogach, które są o wiele wyższe niż w Polsce. Pozycjonowanie z agencją SEO z Polski to nadal najbardziej opłacalna inwestycja. Dzięki tej współpracy, taniej i sprawniej przeprowadzisz proces optymalizacji Twojej witryny. Skontaktuj się z nami, a stworzymy dla Ciebie korzystną wycenę naszych usług dot. pozycjonowania zagranicznego.

pytania i odpowiedzi

Brzmi interesująco? Skontaktuj się z nami!

Wypełnij formularz kontaktowy lub umów się na darmowy audyt SEO u naszego eksperta.