litery A, B i C umieszczone na powierzchni

Czy wielojęzyczna strona internetowa ma wpływ na SEO?

W coraz bardziej zglobalizowanym świecie, w którym królują międzynarodowe korporacje, wielojęzyczne strony internetowe stały się normą dla wielu firm. Chociaż korzyści płynące z wielojęzycznych stron internetowych są w świecie biznesu bardzo zauważalne, zazwyczaj nie zwraca się jednak uwagi na wpływ SEO przy dodawaniu nowych języków. W tym artykule zbadamy wpływ wielojęzyczności na optymalizację stron pod kątem wyszukiwarek, ich ruch, autorytet witryn, a także przeanalizujemy sposoby rozwiązywania problemów i wyzwań, jakie mogą pojawić się podczas dodawania nowych wersji językowych na stronie internetowej.

Bez podjęcia odpowiednich kroków, wielojęzyczna strona nie będzie przynosić korzyści

By strona mogła obsługiwać różne wersje językowe, niezbędna jest modyfikacja jej struktury, a samo dodanie nowych języków znacząco zmieni jej zawartość. Połączenie tych dwóch czynników może być bardzo ryzykowne, jeżeli nie zostaną podjęte niezbędne środki ostrożności. Może to mieć wiele niepożądanych skutków ubocznych:

  • Zmiany w strukturze strony internetowej mogą zmniejszyć stopień jej optymalizacji: zawsze musisz więc zachować ostrożność przy wprowadzaniu istotnych zmian w strukturze swojej strony. Podczas dodawania kolejnych fragmentów kodu i usuwania tych już istniejących może dojść do problemów z poziomem optymalizacji poszczególnych stron. To może prowadzić do trudności ze skanowaniem strony, a w efekcie doprowadzić do obniżenia oceny jej jakości.
  • Treści w nowych językach mogą obniżyć jakość treści w oczach botów wyszukiwarek: jeśli nie oddzielisz tych treści i nie oznaczysz ich odpowiednim tagiem języka, boty wyszukiwarek mogą odczytać je jako błędnie napisane, pozbawione znaczenia lub nieistotne. Właśnie dlatego dostępne są specjalne tagi, dzięki którym można precyzyjnie określić, w jakim języku napisana jest dana strona. Zdecydowanie odradzane jest za to mieszanie różnych języków na jednej stronie.

Są to bardzo realne zagrożenia, z jakimi trzeba się liczyć przy wdrażaniu kolejnych wersji językowych, ważne jest więc podejście do tego zadania właściwie. Jeśli nie jesteś pewny swoich umiejętności z zakresu kodowania i SEO, warto zatrudnić agencję, która zrobi to za Ciebie!

Wielojęzyczne strony internetowe mają większy potencjał długoterminowy

Wielojęzyczność nie oznacza jednak, że Twoje działania związane z SEO są skazane na porażkę – ma ogromny potencjał, kiedy wykorzysta się ją prawidłowo. Wiele rzeczy jest możliwych tylko poprzez wielojęzyczne strony internetowe:

  • Autorytet strony wypracowany dla podstawowej wersji językowej zostaje przeniesiony na nowe języki: autorytet strony budowany jest poprzez linki zwrotne i ruch organiczny na stronie w podstawowej wersji językowej. Wraz z dodaniem wsparcia dla nowych języków, ten autorytet przenosi się na kolejne wersje, a Ty będziesz w stanie osiągnąć dobrą pozycję dla wybranych słów kluczowych znacznie łatwiej niż w przypadku stworzenia całkowicie nowej strony dla nowego języka i rynku. Poprawi to pozycję strony na starcie, co jest ważne dla osiągnięcia sukcesu.
  • Umożliwia to nakierowanie lokalnych działań SEO na nowe rynki i nowe lokalizacje: jedynym sposobem na nakierowanie działań na rynki lokalne w innych regionach świata jest dodanie wsparcia dla tych lokalizacji i języków na swojej stronie internetowej. Nawet jeśli zauważysz na stronie spadek ruchu dla głównego języka i rynku, dodatkowy ruch i przychody z nowych rynków będą w większości przypadków rekompensowały te straty z nadwyżką. Jest to ważny czynnik, który sprawia, że wiele firm decyduje się na dodanie nowych wersji językowych do swoich stron internetowych.

Skomentuj