dziewczyna używająca komputera z wyraźnym znakiem hashtagu w tle

Innowacyjne sposoby wykorzystania hashtagów w mediach społecznościowych

Chociaż na początku były przedstawiane jako “coś dla nerdów”, obecnie hashtagi są praktycznie wszechobecne w Internecie. Czasami używa się ich na platformach, które nawet nie obsługują hashtagów. Co więc sprawia, że są one tak popularne? Czy ma to jakiś wpływ na to, jak menedżerowie biznesu powinni myśleć o swojej obecności w mediach społecznościowych? W 13. rocznicę dodania hashtagów do Twittera, co było początkiem ich popularyzacji w mediach społecznościowych, uznaliśmy, że warto dokładniej przyjrzeć się hashtagom i temu, jak ważne są dla biznesów.

Czym są hashtagi i jakie jest ich znaczenie?

Po raz pierwszy wykorzystane w czatach IRC ponad dwie dekady temu, hashtagi zyskały na znaczeniu, gdy 23 sierpnia 2007 r. Twitter pozwolił na korzystanie z dynamicznego i generowanego przez użytkowników tagowania hashtagami. Pozwoliło to użytkownikom na samodzielne i dowolne sortowanie wpisów, dyskutowanie na bieżące tematy i wiele więcej. W ten sposób hashtagi szybko opanowały Twittera.

To był jednak dopiero początek. W niedługim czasie wszystkie główne platformy mediów społecznościowych przyjęły takie użycie hashtagów, od Instagrama po Facebook, a nawet nieistniejący już Google+. W 2018 roku, około 85% z czołowych 50-ciu stron internetowych pod względem ruchu użytkowników używało hashtagów, a liczba ta prawdopodobnie jeszcze wzrosła od tamtej pory. To pokazuje jak powszechne i liczne są obecnie hashtagi.

Jak innowacyjnie używać hashtagów do zmaksymalizowania sukcesu swojej firmy w mediach społecznościowych?

Dużo ruchu na Twitterze, Instagramie, Facebooku, a ostatnio nawet na YouTube jest napędzane hashtagami. A Twoim celem, jako firmy, powinno być właśnie zwiększanie zaangażowania i zasięgu. Hashtagi są doskonałym narzędziem do tego zadania, jak więc z niego korzystać? Dla osiągnięcia najlepszych rezultatów najlepiej stworzyć osobną strategię wykorzystania hashtagów dla każdej platformy mediów społecznościowych (jest to spowodowane różnicami w wykorzystaniu hashtagów na każdej z nich), istnieją jednak pewne wspólne zasady, które można wykorzystać do osiągnięcia sukcesu.

#1 Bierz udział w rozmowach jednocześnie promując swoje usługi/produkty

Każdego dnia pojawiają się dziesiątki hashtagów poruszających różnorodne tematy pojawiające się w mediach społecznościowych, od muzyki po kulturę i politykę. Takie hashtagi powodują ogromny napływ ruchu, a wykorzystując je w odpowiedni sposób, można tworzyć posty, które nie tylko wnoszą coś do dyskusji, ale też reklamują Twoją firmę. Jako prosty przykład można podać post, w którym właściciel cukierni omawia proces pieczenia ciasta wraz ze zdjęciem dodanym pod hashtag o słodyczach, tortach lub innym podobnym temacie. To prosty sposób na to, by Twój post był widoczny dla setek, a nawet tysięcy użytkowników, którzy przeglądają dany hashtag.

Warto jednak pamiętać, że większość firm powinna unikać trudnych tematów społecznych i politycznych. Takie kwestie mogą obrazić potencjalnych klientów, wywoływać kontrowersje i negatywne emocje.

#2 Używaj hashtagów konsekwentnie, by ułatwić potencjalnym klientom łatwy dostęp do wszystkiego, co dotyczy Twojej firmy

Za pomocą hashtagów możesz łatwo tworzyć kategorie, które pozwolą Ci katalogować swoje produkty, usługi, historie sukcesu lub dowolne inne treści. Oznaczając swoje produkty, usługi czy oferty rabatowe konkretnymi hashtagami, ułatwiasz swoim odbiorcom wyszukiwanie informacji pozwalając na proste przeglądanie postów oznaczonych danym hashtagiem. Pozwala to na bardziej efektywne targetowanie i pomaga zwiększyć współczynnik konwersji.

#3 Zachęcaj swoich klientów do korzystania z hashtagu

Zachęcaj swoich klientów do dzielenia się swoimi doświadczeniami związanymi z Twoją firmą za pomocą specjalnego hashtagu. To nie tylko podniesie Twoją widoczność w mediach społecznościowych, ale też pomoże Ci stworzyć hashtag, który będzie wypełniony pozytywnym przekazem o Twoich usługach, dzięki czemu Twoja firma stanie się bardziej wiarygodna w oczach potencjalnych klientów.

Mogą to być zdjęcia Twoich klientów z Twoimi produktami, a w przypadku usług mogą być to przykłady udanych realizacji projektów. Bez względu na szczegóły, ten rodzaj reklamy jest niezwykle skuteczny i użyteczny. Opracuj strategie, które pomogą zachęcić Twoich klientów do dzielenia się pozytywnymi historiami na temat Twojej firmy na portalach społecznościowych!

Skomentuj