tworzenie maila na outreach

Outreach w pigułce – niezawodny sposób na poprawę pozycji w Google

Decydując się na współpracę z wybraną agencją SEO, w większości przypadków spotkasz się z propozycją kompleksowego pozycjonowania Twojej strony internetowej. Mowa tutaj o tzw. SEO “on-site” oraz “off-site” (lub zamiennie “on-page” i “off-page”). Są to dwie uzupełniające się strategie, które warto zaimplementować w celu osiągnięcia wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania Google. W poniższym wpisie skupimy się na tym drugim wariancie, z którym nierozerwalnie łączą się pojęcia linkbuildingu, a także outreachu. Czym jest outreach i jaki ma on związek z tematami optymalizacji i pozycjonowania strony w sieci?

W tym cyklu skupiamy się na przełożeniu często skomplikowanej nowomowy SEO na bardziej przystępny język. W związku z tym w trakcie czytania możesz natknąć się na celowo uproszczone wyrażenia, które w bardziej klarowny sposób wyjaśniają istotę zagadnienia, które poruszamy. Nie wszyscy nasi czytelnicy biegle operują pojęciami z zakresu pozycjonowania, dlatego my postanowiliśmy wyjść takim osobom naprzeciw.

 

 

Link building outreach – jak może pomóc Twojej stronie?

Outreach, a mówiąc ściślej SEO outreach marketing, jest procesem polegającym na wyszukiwaniu odpowiednich źródeł w internecie (np. stron, blogów), które pokrywają się z tematyką/profilem działalności Twojej strony, a następnie na kontakcie z nimi w celu promowania treści. Brzmi skomplikowanie? W praktyce wcale takie nie jest. Outreach jest ceniony w środowisku marketingowym za swoją skuteczność i przejrzyste zasady:

  1. Nasz zespół szuka możliwości tematycznych powiązań. Po przeanalizowaniu profilu Twojej działalności, strony internetowej Twojego biznesu oraz jej zawartości, opracowują oni specjalnie dopasowane pakiety treści i materiałów, które wskazują na Twoją stronę jako autorytatywne źródło. Następnie kontaktują się oni z blogerami i właścicielami stron internetowych, dostosowanych do Twoich określonych potrzeb. Ta faza skupia się na korespondencji mailowej i negocjacjach. 
  2. Po wysłaniu pierwszych wiadomości z propozycją współpracy zaczynamy zbierać pozytywny odzew. Gdy istnieje potrzeba zaproponowania treści i tematów, tworzymy materiały dopasowane do konkretnych wymagań i wytycznych blogera. Tutaj treść przechodzi przez kolejne etapy: poczynając od researchu i copywritingu, kończąc na edycji i finalnych poprawkach. W odpowiednim miejscu artykułu umieszczamy również link do Twojej strony, wykorzystując anchor/słowa kluczowe zoptymalizowane pod kątem SEO.
  3. Po przesłaniu wszystkich treści do blogera/właściciela strony czekamy na umieszczenie ich w harmonogramie wydawniczym. W momencie, gdy artykuł zostaje opublikowany, jesteśmy o tym informowani, a Twoja strona zyskuje link z mocnego źródła.

Oczywiście jeden link nie sprawi, że Twoja strona przeskoczy całą konkurencję w Google. Sam outreach jest procesem długotrwałym i niekiedy dość żmudnym. Potrzeba dużo cierpliwości, by dostrzec pierwsze efekty działań. Ta sama zasada dotyczy zresztą wszystkich działań optymalizacyjnych, wchodzących w zakres strategii SEO. Czasami muszą upłynąć tygodnie czy nawet miesiące, by szereg działań podejmowanych w trakcie kampanii SEO zaczął przynosić oczekiwane rezultaty.

 

Dlaczego outreach ma tak kolosalne znaczenie w strategii SEO?

 

W tym miejscu mogą pojawić się wątpliwości: “Czy naprawdę potrzebuję listy stron linkujących do mojej domeny?”. Odpowiedź jest jednoznaczna – zdecydowanie tak. Działania on-page i off-page są wobec siebie komplementarne, a ich znaczenie dla pozycjonowanej strony jest w zasadzie bardzo zbliżone. Skupienie się w większym stopniu na jednej lub drugiej strategii może się różnić w zależności od etapu kampanii. Głównym celem SEO off-site oraz kampanii outreach/linkbuilding’owych są:

  • pozyskiwanie backlinków wysokiej jakości ze stron internetowych o mocnych parametrach technicznych (określanych m.in. na podstawie statystyk DR/UR w Ahrefsie czy TF/CF w Majestic) oraz dużym ruchu referencyjnym z innych stron;
  • budowa silnego profilu linków Twojej strony;
  • zwiększenie świadomości marki/oferty/produktu wśród potencjalnych klientów (którzy mogą znajdować się na innym etapie zakupowym).

W dużym skrócie i uproszczeniu: im więcej jest wartościowych linków odsyłających do Twojej domeny, tym większa jest szansa, że zacznie się ona pojawiać wysoko w organicznych (czyli bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. Naturalny profil linków pozwala na zdobycie zaufania robotów przeglądarki, poprawić oceny ze strony algorytmu Google, a ostatecznie osiągnąć zamierzone cele – wysokie pozycje, większą ilość odwiedzin na stronie czy zwiększony współczynnik konwersji. 

 

Średnia cena i czas trwania kampanii outreach

Cena kampanii linkbuildingowej, której głównym założeniem jest zbudowanie solidnego zaplecza linkowego dla pozycjonowanej witryny, ustalana jest indywidualnie z klientem. Pod uwagę brane są następujące czynniki:

  • rynek, na którym działa Twoja strona (ceny za publikacje artykułów na amerykańskich blogach różnią się np. od tych na stronach z sufiksem “.de”, skierowanych do odbiorców w Niemczech);
  • tematyka strony (warto zaznaczyć, że tematy takie jak erotyka czy hazard są rzadziej akceptowane, a za tym idzie, publikacje na takich portalach są często znacznie droższe);
  • branża, w jakiej operuje Twoja strona (warto zaznaczyć, że linki dobierane są różnie w zależności od popularności danego słowa/wyrażenia kluczowego – inaczej więc będzie wyglądało pozyskanie backlinka dla klienta skupiającego się na renowacji okien w Londynie, a inaczej dla dużego sklepu e-commerce z Hiszpanii, starającego się zwiększyć sprzedaż swoich produktów w całym kraju);
  • ilość pozyskiwanych linków w skali miesiąca (docelowa liczba linków dobierana jest na podstawie szczegółowej analizy profilu linkowego Twojej strony oraz konkurencji).

By kampania outreach mogła przynieść zadowalające wyniki, powinna trwać minimum 3 miesiące. Optymalnym rozwiązaniem jest jednak okres 6 miesięcy i więcej. Taki przedział czasu wynika przede wszystkim z charakterystyki działań, jakie podejmujemy: ręcznego pozyskiwania linków i nawiązywania kontaktów z właścicielami innych domen czy blogerami. Co jednak równie istotne, algorytmy Google mogą źle odebrać nagły, nienaturalny przyrost stron linkujących do Twojej domeny. To podstawowe czynniki, którymi należy się kierować przy określaniu czasu trwania kampanii. 

Oprócz omówionego właśnie elementu działań off-site, jakim jest link building i outreach, równie ważną częścią składową działań optymalizacyjnych jest content, nie bez powodu nazywany królem. O tym, dlaczego jakościowe treści na stronie pełnią kluczową rolę w długofalowej strategii SEO, przeczytacie więcej tutaj.

Skomentuj