Wielu polskich przedsiębiorców w poszukiwaniu możliwości dalszego rozwoju decyduje się na podbój rynku austriackiego. To kierunek, który ma dużo do zaoferowania, szczególnie dla branży e-commerce, która rozwija się tam bardzo dynamicznie. Wkraczając na zupełnie nowy dla siebie rynek, jedną z pierwszych rzeczy, o którą warto zadbać, jest widoczność w sieci. Większość współczesnych użytkowników Internetu właśnie online szuka potrzebnych produktów i usług, dlatego skuteczne pozycjonowanie strony www w austriackim Google to dla Ciebie szansa na dotarcie do ogromnej liczby potencjalnych klientów.

Pozycjonowanie w Austrii oznacza przede wszystkim konieczność przygotowania wysokiej jakości treści w języku niemieckim oraz link building skupiający się na pozyskiwaniu wartościowych linków z austriackich serwisów. Przygotowanie strategii SEO najlepiej powierzyć specjalistom, którzy na podstawie szczegółowej analizy konkurencji będą w stanie określić niezbędne kroki w celu osiągnięcia wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Skontaktuj się z nami

Pozycjonowanie z Neadoo Digital

Co zrobić, by znaleźć się w top 10 na stronie z wynikami wyszukiwania Google w Austrii?

Austria już teraz jest sporym rynkiem, a prognozy na następne lata jasno pokazują, że jest tam jeszcze dużo niewykorzystanego potencjału dla e-commerce. Jeśli planujesz więc rozwijanie swojej działalności również na terenie Austrii, o zwiększenie widoczności Twojej firmy w oczach lokalnego odbiorcy warto zadbać już dziś.

Osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google w Austrii jest możliwe, nawet w mocno okupowanej niszy. Wymaga to jednak opracowania kompleksowej strategii marketingu internetowego skupionej na działaniach z zakresu SEO, content marketingu i link buildingu. Skuteczne pozycjonowanie zagraniczne w krajach niemieckojęzycznych powinno zacząć się od dokładnego rozpoznania lokalnego rynku w Twojej branży. Analiza konkurencji stanowi podstawę całej kampanii SEO, warto więc o pomoc zwrócić się do doświadczonych specjalistów ds. optymalizacji stron www.

Oto najważniejsze działania, jakie możesz podjąć, by wyszukiwarka Google umieściła Twoją stronę internetową na wysokim miejscu w wynikach wyszukiwania w Austrii:

1

01.

Strona internetowa kierowana na rynek austriacki powinna posiadać lokalny adres IP. W tym celu zadbaj o to, by korzystała z hostingu na austriackim serwerze. Duże znaczenie ma też domena. Wyborem, który automatycznie podniesie Twoją wiarygodność w oczach Google i potencjalnych klientów jest austriacka krajowa domena najwyższego poziomu (ccTLD), czyli .at.

2

02.

Postaraj się dostosować treści do potrzeb i oczekiwań lokalnego odbiorcy. Na poprawnie zoptymalizowanej stronie wszystkie informacje, posty i komunikaty powinny wyświetlać się w języku niemieckim. Zamień ceny i koszty dostawy, tak by wyświetlały się w euro i przedstawiały aktualne stawki dla rynku austriackiego. Udostępnij też austriackie dane kontaktowe, głównie adres i numer telefonu.

3

03.

Zacznij budowanie bazy linków zewnętrznych z austriackich stron lokalnych, ogólnokrajowych i branżowych. Zdobywanie linków pozwala dotrzeć z przekazem bezpośrednio do potencjalnego klienta, zwiększyć ruch organiczny na stronie oraz podnosić autorytet domeny. Kampania link buildingowa powinna być dobrze zaplanowana i uwzględniać różnorodne źródła i słowa kluczowe, tak by wyglądała naturalnie w oczach algorytmów Google.

4

04.

Aby podkreślić swoją obecność na rynku austriackim, warto zadbać też o dodanie adresu strony do lokalnych katalogów stron www w Austrii. Wykorzystanie wizytówki NAP (Name, Address, Phone, czyli nazwa, adres i telefon) w procesie pozycjonowania pomaga w budowaniu rozpoznawalności firmy.

5

05.

Według portalu statista.com w roku 2022 ponad 7,5 miliona osób skorzystało z urządzeń mobilnych, by zyskać dostęp do Internetu. Biorąc pod uwagę ogólną liczbę ludności, która wynosi około 9 milionów, jest to ogromna grupa odbiorców. Dbając o dostosowanie swojej strony internetowej do wymagań urządzeń mobilnych, zwiększasz prawdopodobieństwo, że przynajmniej część z tych użytkowników zamieni się w Twoich nowych klientów.

Korzyści z pozycjonowania stron internetowych w Austrii

Poprawnie zoptymalizowana strona internetowa przyniesie wiele korzyści dla Twojego biznesu. Przede wszystkim zwiększysz widoczność swojej marki na austriackim rynku, co przełoży się na większe zainteresowanie potencjalnych klientów, a w efekcie – lepsze wyniki finansowe. Skuteczne SEO w Austrii ma jednak jeszcze inne zalety, które pomogą Ci skutecznie konkurować z firmami w Twojej branży, są to:

  • zbudowanie silnej marki,
  • wzrost rozpoznawalności — potencjalni klienci przekonywani przez „wirtualny marketing szeptany”, czyli pozytywne skojarzenia dotyczące Twojego produktu i marki, uzyskane dzięki optymalizacji,
  • zbudowanie pozycji lidera w danej niszy,
  • dotarcie do grupy docelowej posługującej się językiem niemieckim na rynku zagranicznym,
  • zwiększenie zaufania na rynku B2B i B2C,
  • zmniejszenie dystansu dzielącego Ciebie i Twojego największego konkurenta.
Search Engine Optimisation

Wejście na rynek austriacki - tłumaczenie i optymalizacja strony na język docelowy

Wiele osób zakłada, że pozycjonowanie w krajach niemieckojęzycznych pozwala na wykorzystanie tych samych treści na stronach przygotowanych dla różnych rynków. Język niemiecki jest w Austrii językiem urzędowym, warto jednak pamiętać, że istnieje też osobny dialekt austriacki, którym na co dzień posługuje się wielu mieszkańców tego kraju. Znaczne różnice występują na przykład w słownictwie – w austriackiej odmianie języka niemieckiego znajdziemy wiele słów, które znacznie różnią się od tych używanych w Niemczech mimo ich wspólnego znaczenia (na przykład styczeń to Januar w języku niemieckim, ale Jänner w dialekcie austriackim).

Takie różnice zostaną od razu wychwycone przez native speakerów. Właśnie dlatego, jeśli chcesz zoptymalizować treści na stronie pod kątem odbiorcy z Austrii, warto zadbać nie tylko o to, by były merytoryczne i poprawne językowo, ale też korzystały z właściwej odmiany języka niemieckiego. Nasi copywriterzy przygotują dla Ciebie odpowiednie treści lub rozwiną te istniejące, tak by znalazły się w nich wybrane słowa kluczowe, co zwiększy szanse Twojej strony na wysoką pozycję w Google.

Search

Dlaczego warto wybrać Neadoo?

1

01.

Wiemy, co robimy, bo robimy to już od lat!

2

02.

Współpracujemy tylko z najlepszymi specjalistami.

3

03.

Oferujemy współpracę na jasnych zasadach.

4

04.

Gwarantujemy przyjazne nastawienie i bliską współpracę.

5

05.

Potrafimy dobrać metody i formy promocji odpowiadające potrzebom Twojego biznesu.

6

06.

Nasze kampanie przynoszą efekty!

NEADOO - AGENCJA SEO, SPECJALIZUJĄCA SIĘ W POZYCJONOWANIU ZAGRANICZNYM

Jesteśmy polsko-brytyjską agencją z ponad 10-letnim doświadczeniem w branży SEO. W tym czasie pomogliśmy wielu polskim firmom zwiększyć swoją widoczność w Austrii.

Wybierając SEO w Neadoo możesz liczyć na konkurencyjne ceny i pełną profesjonalizmu współpracę na przejrzystych zasadach. Zyskasz też wsparcie naszych specjalistów ds. optymalizacji SEO, tworzenia treści, content marketingu i link buildingu. W ramach prowadzonej kampanii marketingu internetowego wszystkie działania dostosujemy do specyfiki Twojej branży i indywidualnych potrzeb Twojego biznesu. Skontaktuj się z nami, żeby poznać ofertę na pozycjonowanie strony internetowej w Austrii.

pozycjoner w trakcie optymalizacji strony www

Pozycjonowanie stron internetowych w Austrii - najczęściej zadawane pytania

Czy agencja z Polski może efektywnie zoptymalizować stronę www w Austrii pod kątem SEO?

Jak najbardziej! W celu zwiększenia swojej widoczności w wyszukiwarce w Austrii nie potrzebujesz wcale lokalnej agencji SEO, ale agencji z doświadczeniem w pozycjonowaniu zagranicznym. Zespół Neadoo posiada takie doświadczenie i chętnie zajmie się optymalizacją Twojej strony pod kątem austriackiego rynku i wyszukiwarki.

Ile kosztuje skuteczne pozycjonowanie stron www w Austrii?

Na koszt kampanii SEO wpływa wiele czynników, w tym zakres koniecznych do przeprowadzenia prac, konkurencyjność słów kluczowych, a nawet specyfika danej branży. Pamiętaj jednak, że różnice w cenach pomiędzy agencjami SEO w Polsce i w Austrii są spore, wybierając polskich specjalistów, możesz więc dużo zaoszczędzić. Jeśli chcesz zainwestować w optymalizację swojej strony, skontaktuj się z nami – przedstawimy Ci szczegóły i koszty takiej kampanii.

Jaką domenę wybrać chcąc promować stronę internetową w Austrii?

Adres strony ma ogromne znaczenie i w dużym stopniu wpływa na to, czy cała strona postrzegana jest jako wiarygodna. Właśnie dlatego pozycjonowanie stron www w Austrii warto zacząć od zadbania o posiadanie austriackiej domeny „.at”.

pytania i odpowiedzi

Brzmi interesująco? Skontaktuj się z nami!

Wypełnij formularz kontaktowy lub umów się na darmowy audyt SEO u naszego eksperta.