Marketing w internecie – poradnik dla managerów
Przed managerami kolejne wyzwania związane z nowymi trendami marketingowymi na nowy rok. W jaki sposób skonstruować skuteczną strategię sprzedażową w oparciu o przewidywania specjalistów SEO i social marketingu? Na które punkty zwrócić szczególną uwagę w trakcie realizowania zaplanowanego budżetu? Przyjrzyjmy się najistotniejszym czynnikom wpływającym na pozycję i wizerunek marek w sieci.
Zaawansowana personalizacja
O contencie mówi się już od długiego czasu i nie trzeba było czekać na efekt edukowania. Dziś coraz więcej polskich firm z różnych, często także niszowych branż, zdaje sobie sprawę z tego, jak ważnym punktem wyjścia dla innych działań jest produkowanie treści. Ponieważ ich ilość rośnie, trudno jednak oczekiwać, by szansa na zdobywanie uwagi naszych odbiorców pozostała niezmienna.
Strategia tworzenia treści musi przewidywać ich zróżnicowanie w zależności od medium oraz stopnia zaawansowania klienta. Potrzebne jest tworzenie contentu nie tylko dla klienta pozbawionego całkowicie wiedzy o naszej branży, ale także takiego, który ma już o niej pojęcie, ale chce dla siebie dodatkowych, sprecyzowanych rozwiązań czy porad. Nie zapomnij także o czynniku, jakim jest uczenie maszynowe, o którym pisaliśmy już wcześniej.
Nie jest to jednak koniec. Personalizację wskazuje się również jako ważny czynnik wpływający na wyniki użytkowania. Kolejność i kształt wyników to nie tylko efekt optymalizacji danej strony www. Coraz większe znaczenie ma jej zgodność z historią przeglądania użytkownika, jego zainteresowaniami oraz tym, co i gdzie kupuje, jakie usługi i dokąd je zamawia. Pozycjonowanie lokalne to tylko jedno rozwiązanie na szereg rosnących w tym zakresie wyzwań.
SERP features a spadający CTR
Udoskonalenia w SERP features mogą stanowić poważny problem dla wszystkich właścicieli stron internetowych. Prezentują one rozwiązania zapytań użytkowników bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, bez problemu przeniesienia na konkretną stronę z odpowiedzią. Są to m.in.:
- knowledge panel,
- knowledge graph,
- local pack,
- news box.
W USA SERP features stały się już rzeczywistością, w Polsce nadal mogą zaskakiwać. I jest to moment, kiedy trzeba myśleć o strategii, dzięki której mimo wszystko przekonamy użytkownika do odwiedzin naszej strony www. Jeśli tego nie zrobimy, nie będziemy długo czekać na straty w CTR.
Wskazane przez nas obszary to jedynie dwa przewidywania na najbliższy rok, które mogą jednak oznaczać być albo nie być dla stron www. Trudno uwzględniać w swojej strategii marketingowej odpowiedzi na wszystkie noworoczne szacunki, warto jednak wybrać najczęściej powtarzające się i podjąć działania przed konkurencją. Nic na tym nie tracimy, a możemy zyskać tych klientów, których stracą opieszali.
Jeśli zamierzasz rozpocząć promocję na rynkach zagranicznych czytaj dalej na temat pozycjonowania za granicą