Social Media Marketing – trendy
W którym kierunku zwrócić swoją uwagę podczas działań w zakresie social media? Nowy rok to nowe przewidywania. I choć w każdej chwili może pojawić się niespodziewana moda, która porwie miliony użytkowników portali społecznościowych, warto wiedzieć, jakie aspekty tego marketingu możemy rozwijać od pierwszych tygodni nowego roku.
Nowy król treści – wideo
Nikogo nie dziwi to, że temat materiałów wideo jest na ustach najważniejszych osób zajmujących się kanałami social media. Trend ten dostrzegaliśmy przecież już wcześniej, poprzez rosnące znaczenie subskrypcji kanałów na YouTube czy pojawianie się większej ilości livestreamów na Facebooku. Użytkownicy szybko i bardzo chętnie angażują się w ten rodzaj treści, nie tylko poprzez wyświetlenia, ale także komentarze i udostępnianie. Szczególnie w tej ostatniej opcji należy szukać szansy na zdobywanie coraz większego grona odbiorców.
Instagram wygrał ze Snapchatem i dzisiaj korzysta z niego ponad 200 milionów użytkowników. Ostatni rok oznaczał dla niego zmiany takie jak większy nacisk na treści reklamowe oraz Stories. Wystarczy przyjrzeć się kanałom największych światowych marek, by dostrzec, że to między innymi właśnie one zmieniły się w stałych bywalców tego kanału. Nie zapominajmy także, że prognozujący rok 2018 raport Zenith przewiduje wzrost czasu poświęcanego na oglądanie wideo na smartfonach aż o 35 procent!
Duże znaczenie ulotnych treści
Nadchodzący rok to czas na specyficzny rodzaj zaangażowania odbiorców, opierający się na treściach ulotnych, czyli takich, które znikają po jakimś czasie. Trend ten wiąże się bezpośrednio z nową erą wideo, ponieważ to właśnie relacje pod postacią Messenger Day czy Stories stanowią ulotne, ale angażujące treści. Zaangażowanie opiera się na zrzutach ekranu i bezpośrednich odpowiedziach, zarówno w postaci wizualnej, jak i w formie odpowiedzi na zadanie wyznaczone przez obserwowaną osobę czy też markę.
Dlaczego to właśnie ulotność ma szansę być nowym trendem? Powód jest jeden – prawdziwość przekazu, autentyczne reakcje, niestandardowa forma reklamy oraz relacja tu i teraz. Wszystko, czego potrzebują młodzi ludzie oraz nieustannie aktywni użytkownicy sieci.
Nie zapominajmy o…
… chatboxach, personalizacji oraz przyspieszeniu komunikacji. Odbiorcy szukają reklam, które budzą prawdziwe emocje i prawdziwych emocji, które budują markę. To połączenie może być odpowiedzialne za nasz medialny sukces w nadchodzącym roku.