Jak nasza strategia pomogła klientowi osiągnąć wzrost organiczny o 89% w ciągu 4 miesięcy [rynek niemiecki]
Podsumowanie kluczowych wyników (w okresie 4 miesięcy)
|
Nasz Klient to doświadczony gracz w niemieckiej branży hurtowej spożywczej i niespożywczej. Firma istnieje od trzech dekad jako jeden z największych lokalnych dostawców i eksporterów artykułów spożywczych i niespożywczych. Zaskakująco, SEO było zaniedbywane przez większość ich istnienia w świecie cyfrowym. Od dziwactw związanych z optymalizacją na stronie, przez techniczne problemy z witryną, po pominięte szanse poza nią, strona borykała się z brakami we wszystkich możliwych obszarach SEO. To nie miała być łatwa sprawa i wiedzieliśmy, że przed nami poważna praca.
Niezwykłe jest, że w ciągu mniej niż 5 miesięcy, osiągnęliśmy bardzo konkretne rezultaty. O wynikach powiemy niedługo, ale najpierw przedstawimy nasze podejście do tego wyzwania.
Rozpoczęcie od analizy SEO 360°
Nasze dziesięcioletnie doświadczenie w zakresie SEO nauczyło nas jednej ważnej rzeczy: znaczenia wszechstronnej analizy. Analiza pomaga nam zrozumieć luki i rozwijać to, co już działa. Zauważyliśmy wiele podstawowych elementów SEO, których brakowało na stronie lub były nieodpowiednio wykonane. Niektóre z nich dotyczyły konkretnie SEO, inne były bardziej związane z doświadczeniem użytkownika, a jeszcze inne głównie z optymalizacją konwersji.
Analiza słów kluczowych
Wszystko w SEO powinno być ściśle związane z celami biznesowymi klienta. Badania słów kluczowych odgrywają tu kluczową rolę. Jeśli większość wysiłków skupisz na niewłaściwych słowach kluczowych, SEO staje się daremne. Możesz być w stanie osiągnąć wysokie pozycje dla słów kluczowych lub nawet przyciągnąć dużą liczbę odwiedzających, ale jeśli te słowa kluczowe lub odwiedzający nie są istotni z punktu widzenia konwersji, ich wartość biznesowa jest bliska zeru.
Z tego powodu zawsze staramy się współpracować z naszymi klientami przy budowaniu skutecznej strategii słów kluczowych. Dla tej domeny zrobiliśmy to samo. Naszym planem było początkowo umieszczenie w rankingu 15-20 najbardziej istotnych słów kluczowych, a następnie dodawanie kolejnych.
Podstawowe elementy optymalizacji
Proces SEO może być bardzo skomplikowany, jeśli spróbujesz zagłębić się we wszystkie aspekty optymalizacji. Chcieliśmy zachować skupienie i dostosować się do końcowego celu klienta. Istniało wiele podstawowych problemów optymalizacyjnych, które uznaliśmy za warte rozwiązania w pierwszej kolejności. Obejmowały one:
- Konfiguracja elementów meta: Większość stron witryny nie wykorzystywała optymalnie meta tagów. Skonfigurowaliśmy zoptymalizowane pod kątem słów kluczowych meta tagi dla wszystkich stron kategorii i podkategorii.
- Optymalizacja treści strony: Treść witryny wymagała odświeżenia. Upewniliśmy się, że ważne elementy, takie jak tytuły, nagłówki, podnagłówki i akapity, zostały dostosowane do naszych celów SEO.
- Optymalizacja obrazów: Wiele obrazów nie miało odpowiednich atrybutów alt i tytułów. Wypełniliśmy tę lukę i ponownie przesłaliśmy zoptymalizowane wersje, aby zapewnić lepszy czas ładowania i poprawić wrażenia związane z witryną.
- Usuwanie zbędnych przekierowań: Więcej zasobów przekierowań na stronie oznacza nieefektywne ładowanie i złe doświadczenie podczas przeszukiwania dla botów wyszukiwania. Istniało wiele zbędnych przekierowań 301 (ze stron bez wartości SEO), które rozwiązaliśmy dla witryny.
Elementy techniczne i strukturalne
Idąc o krok dalej, wpadliśmy na pomysł zaproponowania pewnych zmian strukturalnych i wyeliminowania wielu anomalii technicznych, które naszym zdaniem mogły mieć negatywny wpływ na SEO witryny i doświadczenie użytkownika. I mieliśmy rację!
Nawigacja: Po zakończeniu analizy słów kluczowych zrozumieliśmy, że obecna nawigacja i struktura treści nie wspierały celów rankingowych. Musieliśmy wprowadzić zupełnie nową sekcję (podnawigację), aby połączyć główne produkty związane z najczęściej wyszukiwanymi słowami kluczowymi. Pomogło to nie tylko poprawić zaangażowanie i wskaźniki konwersji witryny, ale również okazało się bardzo skuteczne w zdobywaniu szybkiego efektu w organicznych rankingach.
Poza pracą nad sekcją nagłówka i stopki upewniliśmy się, że istniejący branding witryny pozostaje spójny. Naszym zadaniem jako agencji SEO nie było skupienie się na elementach brandingowych, ale zadbaliśmy o to, by doświadczenie użytkownika – wygląd i odczucie – witryny było ulepszone oraz żeby nie występowały niekonsekwencje, jeśli chodzi o branding online.
Wiele z naszych działań na tej stronie bezpośrednio wpisuje się w to, co później zostało określone jako Core Web Vitals (po ogłoszeniu przez Google 10 listopada ubiegłego roku). Optymalizacja obrazu (zmiana rozmiaru, kompresja i dodanie atrybutów szerokości i wysokości) pomogła nam usunąć problemy związane z CLS (Cumulative Layout Shift) i LCP (Largest Contentful Paint) w bardzo dużym stopniu.
Skonfigurowanie systemu pamięci podręcznej i dodanie atrybutów async do niekrytycznych skryptów i widżetów stron trzecich pomogło nam wyeliminować zasoby blokujące renderowanie, poprawiając czas ładowania i ogólne działanie witryny.
Podsumowując, witryna przeszła gruntowną przebudowę optymalizacyjną, a wszystkie wprowadzone zmiany na stronie, strukturalne i techniczne, zaczęły pokazywać swoje efekty już od pierwszego miesiąca. Co więcej, opracowaliśmy solidną strategię SEO off-page, aby wspierać wszystkie pozostałe wysiłki. Plan off-page obejmował szereg strategicznie dostosowanych działań, takich jak budowanie kontekstowych linków, marketing treści, udostępnianie w mediach społecznościowych i wiele innych.
Nie twierdzimy, że już osiągnęliśmy cel, ale wyniki, jakie osiągnęliśmy w ciągu zaledwie pięciu miesięcy, już teraz dowodzą skuteczności naszej strategii.
Wyniki
Liczba kliknięć wzrosła o 130%, a liczba wyświetleń o 170% w ciągu ostatnich pięciu miesięcy (do lutego 2021 r.).
Problemy z Core Web Vitals i użytecznością mobilną zostały rozwiązane, a witryna zaczęła być zauważalna dla Rich Results, takich jak FAQ i Sitelinks Search box.
Wiele słów kluczowych o dużym potencjale, z miesięcznym ruchem ponad 10 tysięcy, zaczęło zajmować miejsca na pierwszej i drugiej stronie w organicznych wynikach Google. Są to bardzo konkurencyjne słowa kluczowe i sprawdzają się świetnie z perspektywy ROI.
Nasza strategia pomogła zwiększyć średni miesięczny ruch o +85% (według analizy SEMrush).
To ogromna różnica w porównaniu z tym, gdzie witryna była w przeszłości. Dramatyczny wzrost ruchu organicznego stał się możliwy z powodu ponad 2000+ słów kluczowych, które zaczęły nabierać tempa dzięki naszym skoncentrowanym wysiłkom SEO.
Średnia liczba sesji (dziennie) z ruchu organicznego wzrosła o 89%.
Organiczna widoczność witryny (ze śledzonych słów kluczowych) wzrosła o 150% (według narzędzia analitycznego Ahref). W miarę jak nowe słowa kluczowe zaczęły zajmować miejsca na pierwszych stronach organicznych wyników, współczynnik klikalności witryny również zaczął się poprawiać proporcjonalnie.
Pięciomiesięczny okres to bardzo krótki czas na przeprowadzenie kampanii SEO – zwłaszcza gdy rynek jest konkurencyjny – a jednak udało nam się osiągnąć znakomite wyniki. W chwili obecnej kanał organiczny jest największym źródłem ruchu (96%), a liczba nowych sesji i nowych użytkowników dziennie stale rośnie.
To projekt w trakcie realizacji i jest jeszcze wiele do osiągnięcia dla naszego klienta. Jeśli chcesz, abyśmy współpracowali nad Twoim projektem i osiągnęli podobny poziom sukcesu, skontaktuj się z nami jeszcze dziś. Przeprowadzimy Cię przez nasz proces i wyjaśnimy, jak osiągnięcie wzrostu o 500% w ciągu mniej niż sześciu miesięcy jest możliwe.