Czy wielojęzyczna strona internetowa ma wpływ na SEO?
W coraz bardziej zglobalizowanym świecie, w którym królują międzynarodowe korporacje, wielojęzyczne strony internetowe stały się normą dla wielu firm. Chociaż korzyści płynące z wielojęzycznych stron internetowych są w świecie biznesu bardzo zauważalne, zazwyczaj nie zwraca się jednak uwagi na wpływ SEO przy dodawaniu nowych języków. W tym artykule zbadamy wpływ wielojęzyczności na optymalizację stron pod kątem wyszukiwarek, ich ruch, autorytet witryn, a także przeanalizujemy sposoby rozwiązywania problemów i wyzwań, jakie mogą pojawić się podczas dodawania nowych wersji językowych na stronie internetowej.
Na co dzień realizujemy pozycjonowanie zagraniczne dla naszych klientów – skontaktuj się z nami jeśli potrzebujesz pomocy w tym aspekcie!
Bez podjęcia odpowiednich kroków, wielojęzyczna strona nie będzie przynosić korzyści
By strona mogła obsługiwać różne wersje językowe, niezbędna jest modyfikacja jej struktury, a samo dodanie nowych języków znacząco zmieni jej zawartość. Połączenie tych dwóch czynników może być bardzo ryzykowne, jeżeli nie zostaną podjęte niezbędne środki ostrożności. Może to mieć wiele niepożądanych skutków ubocznych:
- Zmiany w strukturze strony internetowej mogą zmniejszyć stopień jej optymalizacji: zawsze musisz więc zachować ostrożność przy wprowadzaniu istotnych zmian w strukturze swojej strony. Podczas dodawania kolejnych fragmentów kodu i usuwania tych już istniejących może dojść do problemów z poziomem optymalizacji poszczególnych stron. To może prowadzić do trudności ze skanowaniem strony, a w efekcie doprowadzić do obniżenia oceny jej jakości.
- Treści w nowych językach mogą obniżyć jakość treści w oczach botów wyszukiwarek: jeśli nie oddzielisz tych treści i nie oznaczysz ich odpowiednim tagiem języka, boty wyszukiwarek mogą odczytać je jako błędnie napisane, pozbawione znaczenia lub nieistotne. Właśnie dlatego dostępne są specjalne tagi, dzięki którym można precyzyjnie określić, w jakim języku napisana jest dana strona. Zdecydowanie odradzane jest za to mieszanie różnych języków na jednej stronie.
Są to bardzo realne zagrożenia, z jakimi trzeba się liczyć przy wdrażaniu kolejnych wersji językowych, ważne jest więc podejście do tego zadania właściwie. Jeśli nie jesteś pewny swoich umiejętności z zakresu kodowania i SEO, warto zatrudnić agencję, która zrobi to za Ciebie!
Wielojęzyczne strony internetowe mają większy potencjał długoterminowy
Wielojęzyczność nie oznacza jednak, że Twoje działania związane z SEO są skazane na porażkę – ma ogromny potencjał, kiedy wykorzysta się ją prawidłowo (możesz sprawdzić więcej informacji na ten temat na podstronach dedykowanych pozycjonowaniu w UK, SEO we Francji czy promocji strony www w Hiszpanii. Wiele rzeczy jest możliwych tylko poprzez wielojęzyczne strony internetowe:
- Autorytet strony wypracowany dla podstawowej wersji językowej zostaje przeniesiony na nowe języki: autorytet strony budowany jest poprzez linki zwrotne i ruch organiczny na stronie w podstawowej wersji językowej. Wraz z dodaniem wsparcia dla nowych języków, ten autorytet przenosi się na kolejne wersje, a Ty będziesz w stanie osiągnąć dobrą pozycję dla wybranych słów kluczowych znacznie łatwiej niż w przypadku stworzenia całkowicie nowej strony dla nowego języka i rynku. Poprawi to pozycję strony na starcie, co jest ważne dla osiągnięcia sukcesu.
- Umożliwia to nakierowanie lokalnych działań SEO na nowe rynki i nowe lokalizacje: jedynym sposobem na nakierowanie działań na rynki lokalne w innych regionach świata jest dodanie wsparcia dla tych lokalizacji i języków na swojej stronie internetowej. Nawet jeśli zauważysz na stronie spadek ruchu dla głównego języka i rynku, dodatkowy ruch i przychody z nowych rynków będą w większości przypadków rekompensowały te straty z nadwyżką. Jest to ważny czynnik, który sprawia, że wiele firm decyduje się na dodanie nowych wersji językowych do swoich stron internetowych.