Przywrócenie ruchu w branży finansowej

Przywrócenie ruchu w branży finansowej

W tym wpisie postaramy się przybliżyć nasze osiągnięcie związane z przywróceniem ruchu po całkowitej utracie pozycji. 

przywrócenie ruchu w branży finansowej

Chcesz odbudować ruch na stronie?
Chcesz odzyskać utracone pozycje po aktualizacji Google?
Chcesz aby profesjonaliści zajeli się Twoją storną?

Klient zdecydował się na współpracę z naszą firmę w kwietniu 2019, czyli w momencie kiedy organiczny ruch generowany praktycznie zbliżył się do zera. 

Przy analizie tego typu przypadków warto rozpocząć pracę od sprawdzenia historii aktualizacji algorytmów wyszukiwarki np. moz.com, searchenginejournal.com itp. Przy porównywaniu danych warto wziąć pod uwagę lokalizację, większe updaty algorytmu potrafią rolować się miesiącami pomiędzy konkretnymi data center. Obecnie mniejsze lub większe aktualizacje zdarzają się prawie w każdym tygodniu, warto śledzić doniesienia społeczności na seroundtable.com, oficjalne informacje znajdziecie na oficjalnym profilu Google na twitterze

algorytmy google

Analizowana strona największy spadek odnotowała na początku października, co mogło oznaczać pokłosie aktualizacji z sierpnia 2018r., która dotknęła stron YMYL (Your money your life).

TIP

Jeżeli zauważymy większe lub mniejsze spadki, a przyjęta strategia nie zakłada szkodliwych działań, warto wstrzymać się z większymi zmianami na stronie. Część zmian w algorytmie potrafi w przeciągu kilku tygodni zostać skorygowana, warto przeanalizować swoją stronę ale jeżeli nie zauważymy większych problemów a w top 10 znajdziemy strony niższej jakości, to możemy po cichu liczyć na powrót na zajmowane wcześniej miejsce.

Analiza konkurencji nie wykazała większych spadków na domenach, które do tej pory były bezpośrednią konkurencją naszego klienta. Zakładając, że wiemy co mogło być powodem spadków przygotowaliśmy strategię, która krok po kroku wykluczała kolejne czynniki mogące spowodować filtr nałożony na stronę. 

  1. Kompleksowy audyt linków i przygotowanie pliku disavow
  2. Techniczny audyt strony
  3. Analiza i korekta treści
  4. Optymalizacja profilu linkowego

Audyt linków i przygotowanie disavow

Pozwolił nam na poznanie obecnego profilu domeny, zwracając uwagę na DR, anchory, traffic oraz co ważniejsze tematykę domen przygotowaliśmy dedykowany plik disavow zawierający ok 10% domen linkujących do strony klienta. 

Przy analizie zwróciliśmy także uwagę na dosyć szybki przyrost linków, gdzie w przeciągu 5 miesięcy mogliśmy zanotować przyrost linków o 400%. W tym przypadku były to tematycznie powiązane domeny o wysokim DR. Naszą uwagę zwróciły jednak wpisy oznaczone jako artykuły sponsorowane, które mogły wskazywać na nienaturalnie pozyskane odnośniki.

profil linkowy

Ze względu na możliwą karę algorytmiczną związaną z nienaturalnym profilem linkowym zdecydowaliśmy się na zmianę i przekierowanie części najbardziej podejrzanych adresów URL. Tego typu filtr może okazać się pomocny w krytycznych sytuacjach.

Techniczny audyt strony

Tutaj staraliśmy się wykluczyć wszystkie możliwe błędy, które zostały popełnione przy budowie oraz dalszych działaniach na stronie. Największe podejrzenia wzbudziły w nas błędy związane z implementacją aggregate rating czyli danych strukturalnych, które pozwalają na wyświetlanie oceny gwiazdkowej w SERPach podobnie jak na poniższym zrzucie. Błędne wdrożenie tego typu elementów może skończyć filtrem a co za tym idzie utratą wypracowanych pozycji. Jeżeli zdecydujemy się na implementację tego typu rozwiązań, zróbmy to w możliwie najbardziej naturalny sposób wykorzystując dane strukturalne pasujące do typu strony, w przypadku recenzji np. firm pożyczkowych możemy zastosować schemę reviews, w które możemy wskazać nawet autora budując jego autorytet.

dane strukturalne

Analiza treści

Po przeanalizowaniu contentu, na podstronach, które wcześniej bardzo dobrze radziły sobie w wynikach, zdecydowaliśmy się na naturalizację części tekstów. Poprzez odsycenie ich z nadmiernej ilości fraz użytych często w formie docelowej. Obecnie bardzo pomocnym narzędziem, które porówna waszą konkurencję pod kątem długości, nasycenia oraz wielu innych elementów jest Surferseo.com.

Optymalizacja profilu linkowego

Ze względu na to, że obecny profil oparty był w większości na artykułach sponsorowanych, które zostały wykupione przez klienta zdecydowaliśmy się na naturalizację odnośników tak aby dopasować profil do bardziej naturalnych proporcji exact, partial matchy jak i odnośników brandowych. Według naszych założeń zmianie powinno ulec 40% anchorów oraz url’i użytych w wykupionych artykułach.

Kontakt z właścicielami domen zautomatyzowaliśmy wykorzystując dedykowany crawl, który pozwolił nam wyciągnąć adresy kontaktowe z większości domen. Pierwsza wiadomośc opierała się o dedykowaną templatkę zawierającą nazwę domeny, prośbę oraz anchor i url który chcieliśmy poddać zmianie. 

Ostatecznie w kilka tygodni udało nam się osiągnąć 70% skuteczność w planowanej zmianie linków. 

Nasze działania przyniosły pierwsze rezultaty w listopadzie 2019 po prawie 7 miesiącach wytężonych prac 

wzrost ruchu organicznego

odbudowa ruchu organicznego

Jak widać na poniższych zrzutach, z dnia na dzień kolejne podstrony uzyskiwały utracone ponad rok wcześniej pozycje, przeskakując z pozycji 19-20 bezpośrednio na miejsca 1-3

odbudowa pozycji fraz kluczowych

średnia pozycja klienta

Na przełomie listopada/grudnia udało się w pełni odzyskać utracone pozycje notując dalsze wzrosty i generując ruch z kolejnych fraz.

podsumowanie kampanii seo

TL;DR

Jeżeli mierzysz się ze spadkami, nie panikuj – zapoznaj się z informacjami dotyczącymi możliwych zmian algorytmu, zrób ponowny audyt swojej witryny w poszukiwaniu możliwych błędów i obserwuj ruchy konkurencji w wynikach wyszukiwania. Przeanalizowanie swoich działań i naprawa błędów, które poczyniliśmy wcześniej (możliwe, że dana technika przynosiła kiedyś rezultaty, obecnie warto skupić się na możliwie jak najbardziej naturalnych sposobach pozycjonowania twojej strony) może przynieść wspaniałe rezultaty nawet po wykluczeniu twojej strony z topowych pozycji na ponad rok.

Warto pamiętać, że jeżeli trzymamy się dobrze zaplanowanej strategii opartej na udoskonalaniu swojej strony nie powinniśmy się martwić nagłymi spadkami. Jeżeli wyprzedzają cię gorsze jakościowo strony, zmiana algorytmu może zostać cofnięta a my możemy odzyskać zajmowane wcześniej pozycje.

Chcesz odbudować ruch na stronie?
Chcesz odzyskać utracone pozycje po aktualizacji Google?
Chcesz aby profesjonaliści zajeli się Twoją storną?

Skomentuj