SEO i pozycjonowanie dla dentystów

SEO dla dentystów: jak sprawić, by Twoja klinika dentystyczna pojawiła się w Google

Założenie praktyki stomatologicznej to nie lada wyzwanie – uzyskanie licencji wymaga lat edukacji i doświadczenia, a kiedy w końcu otworzysz drzwi swojej kliniki, nie ma gwarancji, że pacjenci się pojawią. Aby odnieść sukces, praktyki dentystyczne potrzebują każdej możliwej przewagi.

W ostatnich latach nie tylko ludzie robią zakupy online, ale także szukają klinik i umawiają się na wizyty online. Bycie widocznym w internecie to jeden z głównych sposobów na przedstawienie swoich usług pacjentom. W tym artykule omówimy, co oznacza SEO dla Twojej widoczności w sieci, dlaczego jest to ważne i jak Twoja firma może w tym odnieść sukces.

Co to jest SEO i dlaczego jest ważne dla mojej kliniki stomatologicznej?

Jeśli trafiłeś na ten artykuł, prawdopodobnie już słyszałeś o SEO. Ale czym dokładnie jest? Pomimo prostego konceptu, dla wielu jest to niestety niejasne.
Optymalizacja dla wyszukiwarek, czyli SEO, to kroki, które można podjąć, aby uczynić swoją stronę internetową bardziej atrakcyjną dla algorytmów wyszukiwarek w nadziei, że Twoje usługi/treści/strony internetowe będą wyżej w wynikach wyszukiwania.

Chociaż może to brzmieć abstrakcyjnie, ma to ogromny wpływ na ilość ruchu, jaki otrzymuje strona internetowa Twojej kliniki. Według estymacji w Polsce jest około 12 000 dentystów, a według ankiety z 2018 roku przeprowadzonej przez Doctors.com, 63% respondentów wybierze jednego dostawcę opieki zdrowotnej nad innym ze względu na ich obecność w internecie. W tym krajobrazie bardzo trudno jest Twojej klinice przyciągnąć pacjentów i rozwijać się bez solidnej obecności online.

Jednym z kluczowych sposobów na ustanowienie i rozwijanie obecności online jest zajmowanie wyższych miejsc w wyszukiwarkach, a tutaj może pomóc SEO. Dzięki odpowiedniej optymalizacji dla wyszukiwarek, Twoja klinika może stać się widoczna dla tysięcy pacjentów szukających dentysty online.

Dlaczego powinieneś ufać temu, co mamy do powiedzenia? Jakie mamy doświadczenie w SEO w ochronie zdrowia?

Z ponad 10-letnim doświadczeniem w branży SEO, pomogliśmy firmom różnych rozmiarów i kształtów rozszerzyć ich zasięg i znaleźć nowych klientów. Od samego początku zwracając szczególną uwagę na sektor opieki zdrowotnej, blisko współpracowaliśmy z dostawcami usług zdrowotnych i klinikami, aby zwiększyć ich widoczność i dostosować ich komunikację, aby lepiej służyć ich pacjentom.
Wykorzystaliśmy nasze doświadczenie i wiedzę, aby stworzyć najprostsze i najskuteczniejsze działania, które możesz wykorzystać, aby uczynić swoją klinikę stomatologiczną bardziej widoczną. A jeśli chcesz jeszcze więcej, omówimy, jak możemy współpracować, aby przekształcić Twoją obecność online i pomóc Twojej klinice dotrzeć do wielu więcej pacjentów, zarówno lokalnych, jak i międzynarodowych.

Dwie strony SEO: optymalizacje treści i techniczne

SEO jest nie tylko ważne, ale wykonanie podstaw SEO, aby upewnić się, że strona internetowa Twojej kliniki radzi sobie lepiej, jest stosunkowo proste.
Aby uprościć zaangażowane koncepcje, dobrze jest myśleć o SEO jako o dwóch stosunkowo oddzielnych częściach: optymalizacjach treści i technicznych, a w poniższych sekcjach zagłębimy się w każdą część szczegółowo.

Jak tworzyć treści zgodne z SEO dla klinik stomatologicznych?

Jako osoba zakładająca klinikę stomatologiczną, prawdopodobnie już zadbałeś o to, aby mieć profesjonalnie wyglądającą stronę internetową gotową dla Twojej kliniki, ale treść na niej jest równie ważna, co jej design. Informacje na stronie internetowej muszą nie tylko być istotne dla Twoich pacjentów, ale także muszą zadowolić algorytmy Google.
Tekst na Twojej stronie internetowej jest głównym sposobem, w jaki Google decyduje, czy Twoje strony internetowe opisujące Twoje usługi są istotne w odniesieniu do określonych zapytań wyszukiwania, czy nie, i musisz to zrobić dobrze, a poniższe wskazówki pomogą Ci to osiągnąć!

1. Upewnij się, że Twoje treści są skoncentrowane

Samym faktem bycia kliniką stomatologiczną, treści, które publikujesz, powinny już być skoncentrowane na konkretnych obszarach: rozwijaniu usług, które świadczysz, oferowaniu użytecznych informacji potencjalnym pacjentom i szczegółowym opisywaniu Twoich doświadczeń jako dentysty. To wszystko są doskonałe treści, które ogólnie radzą sobie dobrze zarówno z odwiedzającymi, jak i algorytmami.
Ale skoncentrowana treść ma też inne znaczenie w SEO: Twoje treści powinny mieć jasny cel i celować w konkretne słowa kluczowe. Oferujesz implanty zębowe? Musisz upewnić się, że masz stronę docelową, która nie tylko zagłębia się w temat, ale także konkretnie upewnia się, że wymienia słowa kluczowe, takie jak „implanty zębów”, „implanty stomatologiczne” itp. Wyraźne i powtarzające się wzmianki o tych słowach kluczowych to sposób, w jaki algorytmy wiedzą, że strona internetowa Twojej kliniki ma istotne informacje, gdyby użytkownicy kiedykolwiek wprowadzili te zapytania do Google.

2. Pamiętaj o jakości ruchu na stronie

Nie tylko ważne jest, aby generować ruch na Twojej stronie internetowej, musisz być świadomy rodzaju ruchu, który na nią kierujesz. Jako klinika stomatologiczna oferujesz wysoko wyspecjalizowane usługi dla małej grupy ludzi. Ruch z ogólnej populacji przyniesie Ci bardzo mało telefonów i umówień.
Dlatego ważne jest, aby tworzyć treści bezpośrednio związane lub sąsiadujące z opieką stomatologiczną – ruch z tych treści przyniesie Ci znacznie bardziej zaangażowaną publiczność, która może być zainteresowana oferowanymi przez Ciebie usługami.

3. Twórz treści regionalne

Większość gabinetów dentystycznych zazwyczaj świadczy usługi dla mieszkańców określonego miasta lub miasteczka, więc ruch z innych obszarów nie jest zbyt cenny. Chcesz, aby ludzie widzieli Twoje usługi, ale musisz priorytetowo traktować osoby mieszkające w pobliżu, które mogą odwiedzić Twój gabinet.
Tworzenie treści regionalnych to doskonały sposób, aby to osiągnąć. Dodając nazwę lokalizacji do tworzonych treści, sygnalizujesz czytelnikom i algorytmom wyszukiwarek, że treść jest dla nich przeznaczona. Pomaga to osiągnąć wyższą pozycję w lokalnych zapytaniach Google.

Jak technicznie uczynić stronę internetową Twojej firmy przyjazną dla SEO

Podczas gdy tworzenie odpowiednich treści jest istotną częścią SEO, upewnienie się, że algorytmy mogą je znaleźć, załadować i przetworzyć, jest jeszcze ważniejsze. Tu przechodzimy do technicznej strony SEO. Niestety, może to być trudne dla osób niebędących technikami, więc generalnie dobrym pomysłem jest powierzenie tego agencji. Jeśli jednak chcesz zrobić to sam, oto kilka wskazówek:

  • Upewnij się, że kluczowe strony są prawidłowo zaindeksowane: indeksacja jest niezbędna, aby Google mogło znaleźć Twoje treści, i musisz dwukrotnie sprawdzić, czy wszystkie Twoje strony są prawidłowo zaindeksowane.
  • Upewnij się, że strona internetowa gabinetu jest szybka: to nie tylko kwestia UX, ale także wpływa na wydajność w wyszukiwarkach. Kompresując obrazy, skracając kod i wykonując kilka innych prostych optymalizacji, można znacząco zwiększyć prędkość ładowania.
  • Upewnij się, że odpowiednio formatujesz treści: używanie odpowiednich nagłówków nie tylko pomaga strukturyzować treść, ale także sygnalizuje algorytmom, które frazy kluczowe są najważniejsze. To ważne, jeśli chcesz, aby Twoje strony internetowe były wysoko w rankingu dla określonych fraz związanych ze stomatologią.
  • Upewnij się, że używasz opisów meta: opisy meta to krótki akapit, który pojawia się pod wynikiem wyszukiwania opisującym, o czym jest strona. Ponieważ opieka dentystyczna może być skomplikowana, pisanie atrakcyjnych i prostych opisów meta opisujących Twoje usługi pomoże przyciągnąć więcej odwiedzających.

Brzmi skomplikowanie? Neadoo może pomóc zwiększyć widoczność Twojej kliniki

Jeśli to brzmi zbyt technicznie, rozumiemy. Optymalizacja strony internetowej Twojej firmy pod kątem wyszukiwarek może wydawać się skomplikowana, i faktycznie obejmuje wiele drobnych, żmudnych prac, na które dentysta po prostu nie miałby wystarczająco dużo czasu. Dlaczego więc nie pozwolić nam zająć się wszystkim? Tutaj, w Neadoo, oferujemy niezwykle obszerną usługę SEO dostosowaną do klinik i dostawców opieki.
Nasze kampanie mogą być tak kompleksowe, jak chcesz, a to tylko niektóre z usług, które oferujemy:

  • Pełny audyt strony internetowej: dokonujemy dokładnego sprawdzenia strony internetowej Twojej kliniki, aby ocenić, jak przyjazna jest dla wyszukiwarek, jak szybko się ładuje i jakie problemy techniczne posiada, które mogą wpływać na doświadczenia pacjentów i/lub ranking w wyszukiwarkach. W naszym szczegółowym raporcie przedstawimy działania naprawcze dla każdego znalezionego problemu.
  • SEO lokalne: Chcesz, aby lokalni pacjenci znaleźli Twoją klinikę? Pokochasz nasze usługi SEO lokalnego. Opracowujemy kampanię specjalnie zaprojektowaną dla Twojego lokalnego rynku, analizując aktualny stan strony internetowej Twojej firmy, szczegółowo opisując, jak radzą sobie Twoi konkurenci, i opracowując solidny plan, aby Twoja klinika była bardziej widoczna dla mieszkańców Twojego obszaru.
  • Międzynarodowe SEO dla Twojej praktyki medycznej: Medyczny turystyka jest rozwijającą się branżą, a na dobre usługi dentystyczne na całym świecie jest rosnące zapotrzebowanie. Jeśli chcesz zyskać widoczność na całym świecie i znacznie poszerzyć krąg potencjalnych pacjentów, wtedy nasze doskonałe strategie kampanii międzynarodowego SEO są dla Ciebie. Tutaj wychodzimy poza kontekst lokalny i szczegółowo omawiamy sposoby, w jakie Twoja klinika może być istotna na arenie międzynarodowej.
  • Kampanie reklamowe dla Twojej kliniki: Reklamy za kliknięcie (PPC) w wyszukiwarkach takich jak Google to doskonały sposób, aby szybko uczynić Twoją klinikę widoczną i przyciągnąć pacjentów bez dużych wcześniejszych inwestycji w budowanie Twojej obecności w Internecie, ale prowadzenie udanej kampanii reklamowej PPC wymaga starannego targetowania, ciągłej kalibracji i skutecznego przekazu. Tutaj, w Neadoo, możemy zająć się Twoimi kampaniami reklamowymi od A do Z, i jesteśmy pewni, że zobaczysz wyniki.
  • Optymalizacja on-site i off-site: Ranking strony internetowej Twojej kliniki w wyszukiwarkach zależy od różnorodnych czynników dotyczących projektowania, treści i wydajności Twojej strony (on-site) oraz różnorodnych innych czynników poza Twoją stroną (off-site), i oba muszą być zoptymalizowane, jeśli chcesz, aby Twoja klinika zajmowała wysokie miejsce w lokalnych i międzynarodowych wyszukiwaniach. A tutaj, w Neadoo, oferujemy wszechstronne optymalizacje na miejscu i poza nim, w tym naprawę problemów technicznych na miejscu, budowanie linków poza miejscem itp.
  • Budowanie i marketing treści medycznych: w kręgach SEO istnieje powiedzenie — treść to król, co z pewnością dotyczy również stron internetowych klinik. Nasz utalentowany zespół w Neadoo pomoże w tworzeniu oryginalnych, dokładnych i zoptymalizowanych pod kątem SEO treści dla Twojej strony internetowej, co pomoże Ci osiągnąć wyższe pozycje w wyszukiwaniu dla odpowiednich fraz i zwiększy Twoją widoczność.
Neadoo Digital

Neadoo Digital

Neadoo Digital to dynamiczna i innowacyjna agencja marketingowa, która przede wszystkim specjalizuje się w pozycjonowaniu stron internetowych oraz prowadzeniu skutecznych kampanii reklamowych w Google Ads. Z pasją tworzymy efektywne strategie SEO, które odpowiadają na unikalne potrzeby naszych klientów. Naszym głównym celem jest pomagać firmom, niezależnie od ich wielkości, osiągnąć sukces na arenie cyfrowej, zwiększając ich widoczność i generując wartościowy ruch na ich stronach internetowych.